سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان:

سازمان دانش آموزی، عرصه ای از عصر جدید است

سمنان (پانا) - سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه تحقق برنامه‌های تربیتی در گرو توجه به فعالیت‌های تشکیلاتی است، گفت: سازمان دانش آموزی، عرصه ای از عصر جدید است.

کد مطلب: ۹۴۷۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، عرصه ای از عصر جدید است

علی اکبر عرب خراسانی، در جمع دانش آموزان دختر پیشتاز منتخب اردوی ملی، اظهار داشت: راه رسیدن به نتیجه‌ی دلخواه برنامه‌های تربیتی و پرورشی، در گرو توجه به فعالیت‌های تشکیلاتی دانش‌آموزی است.

وی با انتقاد از اینکه نباید فعالیت‌های تشیکلاتی تبدیل به فعالیت فرعی در مدراس شود، گفت: باید نگاه تنگ‌نظرانه از روی فعالیت های تشکیلاتی برداشته شود. تغییر نگاه نسبت به فعالیت‌های پرورشی و تربیتی، از تغییر نگاه نسبت به فعالیت‌های اردویی آغاز می‌شود.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان، نقطه اوج ساحت‌های شش‌گانه‌ی تربیتی در سند تحول بنیادین را تشکل های دانش آموزی دانست و گفت: دانش آموزان باید در کنار حافظه‌مداری و درس‌مداری به تربیت اجتماعی و زیستی خود نیز توجه داشته باشد و توانمندی‌های فردی خود را بشناسند.

عرب خراسانی یادآور شد: دانش‌آموزی که عضو تشکیلات است، هیچگاه خودخواه نخواهد بود چرا که ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین دانش‌آموز را متکثرگرا و در عین حال به دور از آسیب‌های اجتماعی بارخواهد آورد.

وی، نقش اجتماعی تشکلات دانش‌آموزی در روزگار پرخطر امروز را ارزنده قلمداد کرد و گفت: اگرچه پیش اردوی ملی در استان‌ سمنان به دلیل مشکلات مالی با تأخیر آغاز به کار کرد، اما اجرای آن در تابستان امسال را به فال نیک می‌گیریم.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان سمنان، در پایان با انتقاد از خودمحوری مربیان در مدارس گفت: یکی از نهادهایی که به واقع به دانش‌آموز و میزان توانایی او باور و ایمان دارد، سازمان دانش‌آموزی است و بر این اساس است که نقش‌های مختلف در برنامه‌های مربوط به مدارس و حوزه دانش‌آموزی را به خود دانش‌آموزان واگذار می‌کند که باید الگوی تمامی مربیان و مدیران در مدارس باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار