با حضور مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان:

کارگاه طرح مشاور آگاه مدرسه ی پویا برگزار شد

زاهدان(پانا)- مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: کارگاه مشاوران مدارس بایستی با مشارکت و تعامل گروهی به دنبال ساخت رهنمودهای جدید باشد.

کد مطلب: ۸۶۶۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
کارگاه طرح مشاور آگاه مدرسه ی پویا برگزار شد

علیرضا نخعی صبح امروز در کارگاه استانی(طرح مشاور آگاه مدرسه ی پویا) در محل مرکز مشاوره زاهدان، اظهار کرد: آموزش و پرورش بایستی برآن باشد تا از شیوه های غلط برخی آزمون های غیر ضروری از مقطع ابتدایی تا دانشگاه اصلاح شود.

وی ادامه داد: درواقع باید آزمون ها را برداشت تا بچه ها زندگی کنند زیرا نیاز آنها به فراگیری مهارت های زندگی، فکر کردن، حل مسئله، مهارت فن بیان، کنترل خشم و ایفای نقش و.. بیشتر است.

نخعی تصریح کرد: باید همانند اهداف نظام تعلیم و تربیت و سند تحول بنیادین به دنبال آن باشیم که انسان ها را در جهت حیات طیبه، فکر خلاق و.. سوق دهیم.

وی با بیان اینکه کنکور بایستی درمان شود ابراز داشت: نباید همه چیز خلاصه شود در فراگیری مهارت تست زنی به جای کسب مهارت های زندگی و کسب و کار که غالبا پس از کنکور کارایی نداشته باشند زیرا همه چیط کنکور و رفتن به دانشگاه نیست و اگر دانش آموزی به دانشگاه نتوانست ورود پیداکند نا امیدانه رها شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه همه امید ما بر ایفای نقش مشاوران در مدارس است، خاطر نشان کرد: یکی از ضرورت های آموزش و پرورش برقراری ارتباط با خانواده‌های دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه بایستی نقش کنکور ۴ ساعته را کم کرد، افزود: تاثیر امتحانات آموزش و پرورش در کنکور یک نیاز و ضرورت است زیرا مدرسه در طی یک فرایند آموزشی ۱۲ ساله با دانش آموزان همراه بوده است و باید نقش اساسی در کنکور داشته باشد.

نخعی عنوان داشت: بایستی نقش و اهمیت آزمون های درون مدرسه ای و مدرسه را در ارزشیابی کنکور بیشتر کرد زیرا در برخی موارد مشاهده می شود که دانش آموزان به خیال رفتن به کلاس کنکور و آموزش‌های تست زنی، از رفتن به کلاس درس و مدرسه ای که؛ هیچ تاثیری در نمره کنکور آنها ندارد طفره می روند.

وی خطاب به مشاوران سراسر استان سیستان و بلوچستان گفت: انتظار می‌رود که یاوران خوبی در زمینه های آموزش و پرورش باشیم و همه چیز را در کنکور خلاصه نکنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار