بازآفرینی شهری اولویت مسکن و شهرسازی البرز

کرج (پانا) - مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز عملکرد حوزه مدیریت عمران و بهسازی شهری و مسکن و ساختمان در سال 1396 را تشریح نمود.

کد مطلب: ۸۳۹۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
بازآفرینی شهری اولویت مسکن و شهرسازی البرز

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی البرز گفت: در استان البرز بالغ بر 94 هزار واحد مسکن مهر وجود دارد که شامل شهرهایی دارای جمعیت بالای 25 هزار نفر و همچنین شهرهای دارای زیر 25 هزار نفر می باشد که کار ساخت بالغ بر 65 هزار واحد آن به اتمام رسیده است.

وی اظهار داشت: از مجموع 94 هزار واحد بالغ بر 37 هزار واحد مربوط به شهرهای دارای جمعیت بالای 25 هزار نفر می باشد که مدیریت آن بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان البرز است که از این تعداد کار ساخت 30 هزار واحد به اتمام رسیده است و مابقی واحدها حدود 97 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تلاش می کنیم تا پایان سال کار ساخت این واحدها نیز به پایان برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز بیان داشت: سیاست دولت و شخص وزیر در حوزه بازآفرینی شهری با توجه به تفاهم نامه منعقد شده و تعهدات دولت، ورود بخش خصوصی به ساخت و ساز در محلات هدف و بافتهای شهری مورد عمل می باشد، که تاکنون کار تجمیع پلاکها و احداث 150 واحد مسکونی توسط شهرداری کرج برنامه ریزی شده وحدود 7 هزار متر مربع زمین توسط این اداره کل جهت احداث واحدهای مسکونی معرفی شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پروژه های متعدد اعم از دفاتر تسهیل گری، مراکز بهداشت، مدارس، پاسگاه انتظامی، آسفالت و روشنایی معابر در محلات هدف شروع شده که تلاش می کنیم در سریعترین زمان ممکن به بهره برداری برسد.

رضایی با اشاره به صدور سند برای واحدهای واقع در محلات هدف گفت: امیدواریم با هماهنگی تمام واحدهای ذیربط این فرآیند با سرعت اجرایی شود و ضمناً تلاش می کنیم برنامه جامع مشترک بین دستگاههای برای بازآفرینی محلات هدف را در ستاد بازآفرینی استان تصویب نمائیم تا نقشه راه استان در این محلات اجرایی شود.

وی در پایان از برنامه ریزی جهت عملیاتی نمودن چند پروژه جدید از جمله ساخت موزه تاریخ معماری در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد با همکاری تمام دستگاههای مرتبط در آینده نزدیک استان البرز و به ویژه کلانشهر کرج با حفظ هویت قدیمی خود، به شهری پویا و ایده آل تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار