ناظر گمرکات آذربایجان غربی خبرداد:

افزایش بیش از 200 درصدی واردات کالا از بازارچه مرزی پیرانشهر

خبرگزاری پانا: ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: میزان واردات کالا از بازارچه مرزی پیرانشهر بیش از دو برابر افزایش داشته است.

کد مطلب: ۷۹۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرگزاری پانا، سید احمدی با اشاره به افزایش دو برابری واردات کالا از پیرانشهر اظهارداشت: واردات از بازارچه پیرانشهر در 12 ماه سال گذشته نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل از آن از نظر وزنی 210 درصد و از نظر ارزش دلاری 190 درصد افزایش نشان می دهد.
وی با بیان اینکه عمده کالای وارداتی از مرز تمرچین پیرانشهر از کشور عراق می باشد به میزان کالای وارداتی نیز اشاره کرد و افزود: میزان کالاهای وارداتی از بازارچه و مرز این شهرستان حدود 538 هزار تن و به میزان 906 هزار دلار است.
ناظر گمرکات آذربایجان غربی افزود: با وجود آنکه بازارچه تمرچین کمترین میزان واردات در بین گمرکات و بازارچه های آذربایجان غربی را داشته است اما با افزایش چشمگیر واردات نسبت به سال گذشته مواجه شده است .
شهرستان پیرانشهر در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده وبازارچه مرزی و گمرک رسمی تمرچین در 15 کیلومتری غرب شهرستان پیرانشهر و نقطه مقابل حاج عمران عراق قرار دارد که یکی از نزدیک ترین مسیرهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس و دریای مدیترانه شرقی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار