آیا با سرمایه 300 تا 400 میلیون تومان می‌توان خودروی صفر خرید

تهران (پانا) - بررسی‌های پانا نشان می‌دهد با یک سرمایه 300 تا 400 میلیون تومانی صرفاً می‌توان 4 مدل خودروی صفر خرید.

کد مطلب: ۱۳۶۳۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
آیا با سرمایه 300 تا 400 میلیون تومان می‌توان خودروی صفر خرید

رشد قیمت خودروی داخلی در یک سال گذشته و مخصوصاً در پاییز 1401 به یکباره رشد قابل‌توجهی پیدا کرد. یکی از دلایل این رشد قیمت خودروی مسئله نوسان قیمت دلار بود.

با رشد قیمت دلار و پایین آمدن ارزش پول ملی افرادی که سرمایه متوسطی داشتند و امکان خرید زمین و ملک نداشتند، جهت نگهداشت ارزش سرمایه‌شان اقدام به خرید خودرو کردند و همین موضوع نیز بر رشد قیمت خودرو بسیار اثرگذار بود تا جاییکه به یکباره اواسط اسفندماه قیمت خودروی داخلی با جهش قابل‌توجهی همراه شد.

بررسی پانا از نمودار قیمتی چهار خودروی ساینا، کوییک و تیبا و پراید 151 نشان می‌دهد که این خودروها در فاصله زمانی هفته دوم اسفند 1401 با جهش ناگهانی قیمت روبرو شده‌اند.

ساینا LX

تیبا

پراید 151

کوییک

اواخر اسفندماه با اعلام خبر توافق و آشتی دوباره ایران و عربستان قیمت خودرو به تاسی از بازار ارز در یک روند کاهش قرار گرفت. این روند کاهشی قیمت خودروی داخلی با شروع سال جدید متوقف شد و با اعلام افزایش قیمت خودروی کارخانه‌ای از سوی شورای رقابت دوباره روند افزایشی پیدا کرد.

بررسی‌های پانا نشان می‌دهد که با داشتن سرمایه 300 تا 400 میلیون تومان به‌راحتی نمی‌توان خودروی صفر در بازار خرید و صرفاً 4 مدل خودروی داخلی کوییک، تیبا، پراید 151 و ساینا که البته تعدادی از این مدل خودروهای داخلی صرفا تولید سال 1399 باشند، در سبد خرید چنین سرمایه‌ای قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار