در نهضت ایجاد ۲۱۰۰ فضای ورزشی دانش‌آموزی (طرح شهید سلیمانی) انجام شد؛

اقدام خیر جانباز و همرزم حاج‌قاسم در ساخت سالن ورزشی برای دانش‌آموزان

تهران (پانا) - جانباز خیر کرجی و همرزم حاج قاسم سلیمانی در اقدامی خیرخواهانه از اموال پسر و عروس مرحوم خود در طرح شهید سلیمانی وقف کرده و برای دانش‌آموزان منطقه سکونت فرزندش سالن ورزشی ساخت.

کد مطلب: ۱۲۸۹۷۲۶
لینک کوتاه کپی شد
اقدام خیر جانباز و همرزم حاج‌قاسم در ساخت سالن ورزشی برای دانش‌آموزان

در حالی که نهضت ملی طراحی و ایجاد 2100 فضای ورزشی درون مدرسه‌ای با عنوان طرح شهید حاج قاسم سلیمانی در سراسر کشور آغاز شده و برای کمک به زیرساخت‌های ورزش دانش‌آموزی به پیش می‌رود، حضور نهادها، ارگان‌ها و دستگاه‌های مختلف در تحقق مسئولیت‌های اجتماعی چشمگیر بوده است. ضمن اینکه خیرین ورزشیار به کمک آمده و با نگاه بلند به سلامت نسل آینده کشور، رخدادی بزرگ را در سراسر ایران اسلامی رقم زده‌اند که با اقدامات جهادی و با سرعتی فزاینده این طرح را به سمت بهره‌برداری به پیش می‌برد.

در استان البرز و شهرستان کرج یک جانباز 70درصد و خیر کرجی که از همرزمان شهید سلیمانی در دوران دفاع مقدس بوده و چندی پیش نیز پسر و عروسش را در سانحه رانندگی از دست داده با وقف بخشی از اموال قانونی عزیزان از دست رفته خود اقدام به احداث یک سالن تخصصی ورزشی چند منظوره و مجهز در یک مدرسه در محل زندگی خانواده خود کرده است تا با نام نوه برجای مانده خود و به یاد پسر و عروس مرحوم و شهید حاج قاسم سلیمانی به بهره‌برداری برای دانش‌آموزان این منطقه برسد.

نجاری خیر ورزشیار استان البرز در این خصوص گفت: بزرگترین هدف من تداوم فرهنگ حسنه وقف و توجه به حوزه ورزش دانش‌آموزان بود که باعث شد تصمیم بگیرم با فروش بخشی از اموال پسر مرحومم که قانونا قیم آن بودم، کار خیری بکنم. وقتی از نیت آموزش و پرورش در احداث یک سالن به جای سازه مستهلکی در مدرسه نزدیک به محل زندگی خودمان خبردار شدم تصمیم گرفتم مغازه اسماعیل مرحوم (پسرم) را بفروشم و برای او و عروس مرحومم و همچنین حاج قاسم سلیمانی که هنوز هم داغدار از دست دادن این همرزم خود هستم، سالن ورزشی دانش‌آموزی برای دانش‌آموزان همان منطقه در مدرسه‌ای که در محله‌مان است، بسازم تا باقیات الصالحاتی به یادگار بماند و این فرهنگ را هم به نوه‌ام جانان بیاموزم.

او ادامه داد: من در سال‌های 60 و 61 همرزم حاج قاسم سلیمانی بودم و از روز 18 بهمن 1361 که در عملیات والفجر مقدماتی مجروح شدم نتوانستم کنار ایشان بمانم. 18 ماه فرمانده گردان کمیل بودم و ایشان هم آن زمان فرمانده گردان زینب بود و رابطه صمیمانه و عاطفی در طول آن سال‌ها و حتی بعد از آن با هم داشتیم. حاج قاسم روز 6 دی 1398 برای چهلم پسر و عروسم که در سانحه رانندگی به رحمت خدا رفتند به مسجد صاحب‌الزمان کرج آمد و 7 روز بعد از این مراسم به درجه رفیع شهادت نائل شد که از شدت این غم دو هفته زمین‌گیر شدم و در خانه افتادم.

این خیر ورزشیار گفت: تصمیم گرفته بودم برای روح این سه تن از عزیزانم کاری بکنم و وقتی متوجه برنامه آموزش و پرورش شدم که اتفاقا نام حاج قاسم را هم داشت، بلافاصله کار را به شکلی جهادی شروع کردم تا شروع سال تحصیلی آینده سالن را تحویل دانش‌آموزان بدهم.

نجاری تاکید کرد: الحمدالله مرحوم اسماعیل وضعیت مالی بدی نداشت به همین خاطر زمینی که از قبل خریده بود و قرار بود بعد از ماه صفر بسازد را برای آینده جانان فرزندش ساختم اما با پول‌ها و یک باب مغازه به جا مانده از ایشان، ساخت یک سالن ورزشی را در آن مدرسه محله خودمان به نام جانان و به یاد پدر و مادرش و همچنین همرزمم حاج قاسم سلیمانی شروع کرده‌ام که تا دو ماه آینده با اقدامی جهادی و انشاالله در مجموع در کمتر از 100روز به بهره‌برداری می‌رسد. ساخت یک باب سالن 600متری و 5 باب کلاس به مساحت 240مترمربع و دو بخش 100متری سرایداری و بخش‌های اداری و سرویس بهداشتی را در این پروژه وقف کرده‌ام و تحویل خواهم داد.

این خیر ورزشیار در خاتمه یادآور شد: من به دنبال ظاهر درست کردن نیستم و مهم جهادی کار کردن است. خدا حاج قاسم را رحمت کند که همیشه حرفش را رک می‌زد. یکی از مهمترین خصوصیات ایشان این بود که می‌گفت فرمانده باید جلوی نیرویش باشد و پشت نیرو به درد نمی‌خورد. حرفهایش طلا بود. امیدوارم بتوانیم فرهنگ و اخلاق شهید سلیمانی را میان این جوانان و دانش‌آموزان بسط و گسترش بدهیم و این اقدامات بتواند در فرهنگسازی و شناخت جوانهای ما از روحیات مردان بزرگی چون قاسم سلیمانی و دیگر شهدای عزیز ما موثر واقع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار