وزارت خارجه آمریکا: آماده مذاکره فوری و مستقیم با ایران هستیم

تهران (پانا) - ایالات متحده پس از اظهارات حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که برای مذاکره مستقیم با تهران برای نجات توافق هسته‌ای «آماده» است. یکی از سخنگوهای دستگاه دیپلماسی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت دیدار مستقیم به ارتباطات موثرتر منجر می‌شود که برای دستیابی سریع به توافق ضروری است.

کد مطلب: ۱۲۵۰۵۵۰
لینک کوتاه کپی شد
وزارت خارجه آمریکا: آماده مذاکره فوری و مستقیم با ایران هستیم

به گزارش انتخاب، حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران گفت: «اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که برای یک توافق خوب با تضمین بالا، باید سطحی از گفت‌وگو را با آمریکا را داشته باشیم، این موضوع را نادیده نخواهیم گرفت.»

از سوی دیگر ایالات متحده پس از این اظهارات تاکید کرد که برای مذاکره مستقیم با تهران برای نجات توافق هسته‌ای «آماده» است. یکی از سخنگوهای دستگاه دیپلماسی آمریکا به خبرگزاری فرانسه گفت: «دیدار مستقیم به ارتباطات موثرتر منجر می‌شود که برای دستیابی سریع به توافق ضروری است.»

وی هشدار داد که با سرعت کنونی پیشرفت‌های هسته‌ای ایران، تقریبا زمانی برای دستیابی به توافق باقی نمانده است.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که خبرگزاری فرانسه نامی از او نبرده است تاکید کرد که واشنگتن از همان ابتدا گفته بود که مذاکره مستقیم «سازنده‌ترة» است. وی افزود: «ما آماده‌ایم به‌طور مستقیم با آن‌ها ملاقات کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار