برگزاری جلسه شورای عالی اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی

مشهد(پانا)- همزمان با آغاز سال تحصیلی دومین نشست شورای عالی اقامه نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال ۱۴۰۰ برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۱۶۷۵۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای عالی اقامه نماز آموزش و پرورش خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، در ابتدای این نشست حسین شادکام معاون پرورشی و فرهنگی مدیر کل؛ ضمن عرض خیر مقدم و تسلیت اربعین حسینی و نیز تبریک آغاز سال تحصیلی گفت: نماز جزء اصلی ترین برنامه های تربیتی است و ضمن اینکه باید در متن برنامه درسی مدارس قرار گیرد لازم است همه دست اندرکاران و مدیران مدارس در اقامه نماز همت ویژه کنند.

در ادامه این جلسه علی مهدوی خواه رئیس اداره قرآن، عترت و نماز گزارشی از اهم اقدامات و فعالیت های انجام شده اقامه نماز در سال تحصیلی گذشته ارائه کرد.

حجت السلام سبحانی نیا ریاست ستاد اقامه نماز استان خراسان رضوی در ادامه این نشست ضمن قدردانی از تلاش های دست اندر کاران در مجموعه آموزش و پرورش تاکید کرد: ساماندهی ائمه جماعت مدارس با رعایت اولویت ها در مدارس و نیز استفاده از ظرفیت روحانیون شاغل در سایر ادارات و نهادها انجام گیرد.

وی خاطر نشان کرد: ‌تولیدات محتوایی فاخر، جذاب و کوتاه در جهت ترویج و توسعه فرهنگ نماز در بین دانش آموزان باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: ستاد اقامه نماز در راستای تفاهم نامه اقامه نماز با تمام ظرفیت آماده همکاری با آموزش و پرورش خصوصا در زمینه توانمند سازی مدیران، معلمان، دبیران، مدرسین آموزش خانواده و مربیان مهد کودک است.

قاسمعلی خدابنده مدیر کل آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس ضرورت دارد در ساماندهی ائمه جماعت مدارس تسریع شود و دانش آموزان از ظرفیت ائمه جماعت در فضای مجازی در برنامه هایی نظیر پویش نماز بهره مند شوند.

رئیس شورای عالی اقامه نماز افزود: مدیران وظیفه دارند از هر زمان که امکان آموزش حضوری به هر تعداد در مدارس فراهم شود نسبت به اقامه نماز جماعت برنامه ریزی کنند.

وی افزود: توانمند سازی همکاران فرهنگی با موضوع نماز در قالب دوره های ضمن خدمت و استفاده از مربیان و اساتید حوزوی در مدارس و نیز پایش و ارزیابی فعالیت های اقامه نماز ادارات به صورت مستمر پیگیری و اجرایی شود.

در این جلسه سایر اعضای شورای عالی نماز به ارائه دیدگاهها و نظرات پرداختند.

جلسات شورای عالی نماز به صورت متناوب و مستمر برگزار و مصوبات جهت اجرا ابلاغ می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار