موسسه‌های خیریه از مالیات معاف می‌شوند

تهران (پانا) - معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت موسسه های غیر دولتی و مردم نهاد خیریه ای با ثبت نام در سامانه «ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسه‌های خیریه » از مالیات معاف می‌شوند.

کد مطلب: ۱۲۰۳۹۷۳
لینک کوتاه کپی شد
موسسه‌های خیریه از مالیات معاف می‌شوند

به گزارش ایرنا، «احمد میدری» عصر امروز در مراسم رونمایی از سامانه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موسسه عالی پژوهش افزود که این سامانه در جهت اجرای بند ح تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۳۹۹ و بنده و تبصره ۱۷ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص استفاده از معافیت های مالیاتی موسسات خیریه، سامانه ای توسط این معاونت و همکاری مرکز فناوری اطلاعات، ارتباطات و تحول اداری تهیه شد و با توجه به عملکرد موسسه ها از مالیات معاف می شوند.

وی توضیح داد که در این سامانه کمک های موسسه های خیریه شفاف سازی و اطلاعات خانواده ها و دهک اقتصادی به آنها اعلام می شود.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ادامه داد: اکنون اطلاعات کاملی از وضعیت موسسه های اقتصادی نداریم که این سامانه باعث ایجاد اعتماد بین مرد و نهادهای خیریه ای می شود.

این مقام مسئول با یادآوری اینکه تمامی دستگاه‌ها از جمله نهادهای عمومی غیردولتی و بنیادها موظف به ثبت نام در این سامانه هستند، گفت: نهادهایی که به هر شکل از اقشار آسیب پذیر حمایت می‌کنند، مکلفند همه حمایت‌ها و کمک‌های خود را به افراد حقیقی صرفا از طریق سامانه پایا یا ساتنا به درج کد ۲۴ رقمی در قسمت شناسه پرداخت اقدام کنند.

وی ادامه داد که اطلاعات مددجویان در این سامانه وجود دارد قابل مشاهده برای سازمان های مردم نهاد و خیریه ای برا کمک به وضعیت اقتصادی است ضمن اینکه عملکرد موسسه های خیریه ای در اختیار نهادهای مربوطه از جمله امور مالیاتی برای معافیت مالیاتی قرار می گیرد.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: این سامانه که در سایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد، نقش موثری در ارتقای شفافیت عملکرد موسسات خیریه خصوصی و مردم نهاد خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، وزارت تعاون پیشتر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که پرداخت‌های حمایتی خیریه‌ها باید به صورت حواله الکترونیک (ساتنا، پایا) انجام شود و در قسمت «بابت» این حواله‌ها کد «شناسه پرداخت» را درج کنند.

در این اطلاعیه تاکید شد که عدم رعایت این موارد در پرداخت‌های نقدی بر اساس این قانون، سبب عدم بهره‌مندی موسسات خیریه از معافیت مالیاتی در زمینه کمک‌های نقدی پرداختی خواهد شد.

۱۸۴۶ دستاورد پژوهشی در سامانه پژوهشی ثبت شده است

معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم توضیح داد که یک هزار و ۸۴۶ دستاورد پژوهشی در این سایت بارگزاری شده و همچنان ادامه دارد .

حجت الله میرزایی در این باره گفت که ۳۳ مورد از این دستاوردهای پژوهشی در خصوص رساله دکتری، ۱۶۷ مورد کتاب، ۴۷۱ مورد گزارش، ۵۶۱ موردپایان نامه کارشناسی ارشد، ۵۸۹ مورد طرح پژوهشی و ۲۵ مورد سایر پژوهش هاست

وی ادامه داد: حدود یک سال پیش برای دسترسی بهتر پژوهشگران این سامانه در دستور کار قرار گرفت و اکنون ‌امکان اتصال به سایت های مختلف پژوهشی نیز وجود دارد.

این مقام مسئول افزود: پی دی اف و ورد پژوهش و گزارش ها قابلیت قرار گرفتن در اختیار نهادها را دارد ضمن اینکه امکان جستجو در این سامانه تعریف شده است.

۱۰ سامانه از سیستم های مدیریت اطلاعات یکپارچه و ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه عصر امروز با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی رونمایی شد.

این سامانه ها شامل پروژه کالانما داده (دیتا کاتالوگ)، سالنامه آماری وزارت متبوع، پایگاه اطلاعات آماری، پورتال هدایت نیروی کار و کاریابی، سامانه یکپارچه پژوهش، سامانه املاک و حقوقی، مرکز تبادل داده وزارت متبوع (WIX)، یکپارچه سازی سیستمهای حوزه اداری و مالی (چارگون)،توسعه سامانه یکپارچه مدیریت و برنامه ریزی (نسخه جدید برته) و سامانه ثبت درخواست معافیت مالیاتی موسسات خیریه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار