کاظمی: طرح یاریگران زندگی در ۱۱۰ هزار مدرسه دنبال خواهد شد

تحقق کیفیت با تامین سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان امکانپذیر است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد تا زمانی که سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان تامین نشود کیفیت معنا پیدا نمی‌کند.

کد مطلب: ۱۲۰۲۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: طرح یاریگران زندگی در ۱۱۰ هزار مدرسه دنبال خواهد شد

علیرضا کاظمی در اجلاس 35 روسای آموزش و پرورش در میزگردی پیرامون موضوع امنیت روانی دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: تا زمانی که سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان تامین نشود کیفیت معنا پیدا نمی‌کند زمانی می‌توانیم به سمت کیفیت حرکت کنیم که سلامت جسمی و روانی دانش‌آموزان را تامین کنیم.

وی افزود: از بعد قرآنی نیز بسیار مهم است که در مقابل کوچکترین آسیب وارد شده به یک دانش‌آموز نگران باشیم.

کاظمی به نقشه خطرپذیری دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: براساس آورده‌های مختلف، مراکز مشاوره، سامانه نماد و سامانه پایش آسیب‌های اجتماعی را داریم و دانش‌آموزان را در گروه‌های در معرض خطر، پرخطر و دارای فوریت‌های اجتماعی دسته بندی می‌کند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش عوامل مخاطره آمیز را برشمرد و اشاره کرد: باید از وضعیت موجود تحلیل درستی داشته باشیم لذا ما اطلس و نیمرخ روانی دانش‌آموزان را در متوسطه دوم تدوین کردیم .

وی اضافه کرد ما کارها را در ۳ محور آموزش و توانمندسازی، ترویج، فرهنگ سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و شناسایی، درمان و مددکاری اجتماعی دنبال می‌کنیم.

کاظمی ماموریت‌ها را رصد کردن وضعیت، افزایش دانش و آگاهی دانش‌آموزان و هم افزایی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی و تولید منابع آموزشی در این باره می‌دانیم.

وی به راهبردها نیز اشاره کرد و افزود: اقدامات زیرساختی برای این موضوع تدوین کردیم؛ راه اندازی دفتر مرکزی نماد در کشور، راه‌اندازی خط اورژانس اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد و تاسیس رشته راهنمایی و مشاوره تربیتی در دانشگاه فرهنگیان برخی از اقدامات زیرساختی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: کانون یاریگران زندگی یکی از مهم ترین کارهاست که در فضای مجازی دنبال می‌شود. مراقبت از دانش‌آموزان برای ما در اولویت است در وهله اول نماد را در ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه دنبال می‌کنیم و سپس در ۱۱۰ هزار مدرسه با استفاده از ظرفیت تمام معلمان این طرح را دنبال خواهیم کرد.

وی برنامه‌ها و اقدامات انجام شده را برشمرد و افزود: اقدامات مداخله ای سال گذشته داشتیم به عنوان مثال طرح همیار مشاور به میزبانی مازندران بود که امروز حدود ۱۰۰ هزار همیار مشاور داریم. در طرح همدل ۲ میلیون و ۴۴۰ تماس تلفنی با خانواده‌ها گرفته شد، در صدای مشاور نیز ۵۷ هزار تماس برقرار شد در پیام مشاور نیز برنامه خوبی را دنبال کردیم.

کاظمی از فعال بودن بیش از ۳۰ هزار کانون یاریگران خبر داد که هر کانون حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ عضو دانش‌آموزی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار