زاکانی: پراید برای مردم آرزو شده است

تهران (پانا) - نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت صنعت خودروسازی «کیا» دنیا را فتح کرد اما پراید در ایران برای مردم یک آرزو شده است، به طوری که یک ماشین چند میلیونی را به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان باید خریداری کنند.

کد مطلب: ۱۱۹۲۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
زاکانی: پراید برای مردم آرزو شده است

علیرضا زاکانی شامگاه سه شنبه با حضور در بخش خبری ۲۰:۳۰ که از شبکه دو تلویزیون پخش شد، به سوالی در خصوص رفع حل مشکلات و رانت در صنعت خودروسازی کشور پاسخ داد و اظهار کرد: برای حل این مشکل، ۲ صورت مسأله وجود دارد. نخست، پیشرفت های چشمگیر در عرصه موشکی، نانو و بیوتکنولوژی، پزشکی و سایر عرصه هایی که مشاهده می کنیم؛ وجه دوم، عقب افتادگی مفرط مثل خودرو و سایر عرصه هاست که بسیار آزاردهنده است.

وی راهکار نخست را به کار گماشتن مدیرانی دانست که «ما می توانیم» را تجربه کرده باشند و در این باره گفت: این مدیران امکانی ایجاد می کنند که عرصه خودروسازی با خودباوری به سمت جوانان خلاق و پر تلاش همچنین سرازیر شدن حوزه علم، دانش و فناوری به این صنعت صورت بگیرد.

زاکانی با بیان اینکه نیازمند تحول مدیریتی هستیم، درباره راهکار دوم، افزود: دانشگاه و پژوهشکده های فعال در صنعت خودروسازی را باید به سمت صنعت خودروسازی معطوف کنیم تا شاهد چنین وضعیتی نباشیم.

نامزد سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: ایران خودروسازی را با صنعت خودروسازی «کیا» از کره جنوبی آغاز کرد؛ امروز این صنعت خودروسازی دنیا را فتح کرده است اما پراید در ایران برای مردم یک آرزو شده است، به طوری که یک ماشین چند میلیونی را به قیمت ۱۳۰ میلیون تومان باید خریداری کنند که مایه خجالت زدگی است.

زاکانی راهکار سوم را شکستن انحصار و تولید لوازم خودرو دانست و افزود: شکستن این انحصار، رقابتی را در این عرصه ایجاد می کند، شرایط را باید به سمتی ببریم که ما به ازای آن توانمندی های کشور در خصوص خودروسازی به میدان بیاید.

وی به راهکار چهارم اشاره و تاکید کرد: صحنه رقابت را با شکستن انحصار و ورود فناوری ها به این عرصه در مسیری قرار دهیم که ما به ازای آن، ایران به مجموعه تولید کننده صنعت خودرو و ناظر به صادرات و رقابت با دیگران تبدیل شود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: تامین امکان داخلی کشور همچنین و بازار منطقه، آفریقا و آمریکای لاتین برای ما موضوعیت دارد و به راحتی می توان خودروسازی ایران را از این وضعیت نجات داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار