عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام :

مهاجرت معکوس به عنوان یکی از برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد

تهران (پانا) - به‌گفته عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باید مهاجرت معکوس در محلات هم به عنوان یکی از برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۱۸۳۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مهاجرت معکوس به عنوان یکی از برنامه‌ها مورد توجه قرار گیرد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، علی آقامحمدی در دومین نشست طرح تحول سلامت کشور که با حضور نمایندگان دستگاه‌های ذی ربط در محل وزارت کشور برگزار شد با اشاره به اینکه در توسعه محلات کشور باید نگاه بومی به محلات داشته باشیم، افزود: استفاده از ظرفیت‌های درونی محله می تواند یاریگر سیاست‌های مجموعه نظام در سامان یابی محلات کشور شود.

آقا محمدی با تشریح این موضوع که رویکرد اصلی در محلات رونق کسب و کارهای محله براساس مزیت های نسبی است، اظهار داشت: باید با تجمیع امکانات بتوانیم ظرفیت های اقتصادی محلات را تقویت کنیم.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به مساله مهم هویت و فرهنگ در محلات اشاره کرد و گفت: محلات باید صاحب هویت باشند و افراد و ساکنان احساس کنند که صاحب هویتی مخصوص به خودشان هستند.
وی تصریح کرد: این کار می تواند با اقدامات فرهنگی از قبیل برگزاری مسابقات فوتبال و سایر ورزش ها ایجاد شود.

آقامحمدی گفت: هر محله ای می تواند صاحب یک تیم مخصوص ورزشی باشد و از این طریق هویت محله بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی همچنین به اهمیت کارهای فرهنگی و هنری در محلات اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی می تواند زمینه شور و نشاط و همدلی را در محلات تقویت کند.

آقامحمدی گفت: ظرفیت بزرگ دانشگاهی چه به صورت شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها و چه حضور خود دانشگاه‌ها در اقدامات مختلف فرهنگی شان می تواند زمینه ساز توسعه جدی محلات در کشور گردند.
آقامحمدی با بیان اینکه با تقویت کارهای فرهنگی و هویتی در محلات، بومیان محلات هم نسبت به سرنوشت محله احساس مسئولیت خواهند کرد، تصریح کرد: اساس توسعه محلات در گرو احساس مسئولیت و تعامل جمعی است و این کار باید به طور جدی تر در محلات کشور پیگیری شود.

وی ادامه داد: کار مهم دیگری که باید در محلات صورت گیرد؛ نقطه مطلوب و بهینه مشخص شود و اقدامات فرهنگی و عمرانی متناسب با آن نقطه بهینه سنجیده شود.

آقامحمدی خاطر نشان کرد: طبق آخرین آمارها در کشور حدود دو میلیون خانواده واقعا آسیب پذیر که توان فعالیت و کار جسمی مداوم ندارند، وجود دارد.

وی گفت: باید در حمایت ها و مساعدت های مختلف این قشر در اولویت باشد و نباید فضایی ایجاد کنیم که افراد توانمند هم به سمت دریافت کمک های بلاعوض سوق یابند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: استراتژی اصلی در محلات مبتنی بر تقویت درونی محله و شکوفا شدن ظرفیت های بالقوه است و در این خصوص نقش دستگاه‌های دخیل تسهیل گری و زمینه سازی است و نباید به سمت مداخله گری حرکت کند و این امر در صورت تحقق، نظم داخلی خود محلات را به هم می ریزد.

آقامحمدی با بیان اینکه باید مهاجرت معکوس در محلات هم به عنوان یکی از برنامه ها مورد توجه قرار گیرد، افزود: به تجربه دیده شده که برخی از ساکنان محله از ریشه و امکانات درخوری در روستاهایشان دارند.

وی افزود: می توان با کار فرهنگی و تشویقی زمینه مهاجرت معکوس این افراد را به روستاها فراهم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار