حاجی میرزایی خبر داد

امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری شد

تهران (پانا) - به گفته وزیر آموزش و پرورش امتحانات دانش‌آموزان نهم و دوازدهم به صورت حضوری و امتحانات سایر دانش‌آموزان به صورت غیرحضوری خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۷۸۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم حضوری شد

به گزارش صدا و سیما، محسن حاجی میرزایی گفت: معلمان می‌توانند امتحانات مجازی را به تشخیص شورای مدرسه در شبکه شاد و یا پیام رسان‌های دیگر برگزار کنند. درخواست خود را برای حضوری شدن امتحانات دانش آموزان به ستاد ملی کرونا داده ایم و در صورت موافقت به ستاد امتحانات این دو پایه به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: آزمون‌های علمی هنرستان‌ها نیاز به برگزاری کارگاه دارد و هر زمان امکان تشکیل این کارگاه را داشته باشیم این دروس را هم به صورت عملی از دانش آموزان امتحان خواهیم گرفت.

وی به حذف بخشی از مطالب درسی در امتحانات پایانی اشاره کرد و افزود: آن بخش از هر کتاب که باید حذف شود مشخص شده و به مدارس و دانش آموزان همه پایه‌های تحصیلی نیز ابلاغ شده است.

حاجی میرزایی گفت: به سازمان سنجش نیز آن بخش از کتاب پایه‌های دوازدهم که برای کنکور سراسری حذف شده است را نیز اعلام کرده ایم.

وی به روند ادامه سال تحصیلی اشاره کرد و گفت: ما الان در یک سوم پایانی سال تحصیلی هستیم و با توجه به شرایط کرونایی آموزش به طریق مجازی ادامه می‌یابد و تشکیل کلاس‌های حضوری منتفی است.

نحوه آموزش در سال تحصیلی آینده

وزیر آموزش و پرورش افزود: به دنبال آن هستیم که شرایطی را ایجاد کنیم تا آموزش در سال تحصیلی آینده به صورت حضوری برگزار شود و این مستلزم واکسیناسیون سریع دانش آموزان و معلمان است.

حاجی میرزایی از مشخص شدن وضعیت مهد‌های کودک برای سال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: طبق تصویب اساسنامه سازمان تعلیم و ترتیب در شورای عالی انقلاب فرهنگی، آموزش و پرورش سه ماه فرصت دارد که این سازمان را مستقر کند و تکلیف کتاب‌ها و معلمان مهد‌های کودک به زودی مشخص خواهد شد.

تعیین تکلیف ۳۳ هزار معلم غیر رسمی تا پایان بهار

وی به استخدام معلمان غیر رسمی اشاره کرد و افزود: از ۸۸ هزار معلم مشمول استخدام ۵۵ هزار نفر تعیین تکلیف شده اند و تکلیف ۳۳ هزار معلم غیر رسمی نیز تا پایان فصل بهار مشخص می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار