در گفت‌و‌گو با ۴ پیشکسوت شرایط ۴ نماینده‌مان در لیگ قهرمانان

نقاط قوت برای درخشش در مسیر سخت

تهران (پانا) - مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا 2021 از امروز آغاز می‌شود و نمایندگان فوتبال ایران با حکم ای‌اف‌سی باید دور از خانه به مصاف حریفان خود بروند.

کد مطلب: ۱۱۷۷۴۸۶
لینک کوتاه کپی شد
نقاط قوت برای درخشش در مسیر سخت

به‌گزارش ایران، با این حال پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور4 نماینده پرامید کشورمان هستند. تیم‌هایی که جزو پرطرفدارترین تیم‌های فوتبال ایران محسوب می‌شوند و قطعاً خارج از مرزها هم از خیل هواداران خود انرژی مثبت می‌گیرند. نکته حائزاهمیت اینکه پیشکسوت‌های هر کدام از این باشگاه‌ها معتقدند تیم‌شان نقاط قوت مهمی دارد که می‌توان برای موفقیت به آنها دل بست.

پرسپولیس یحیی، بهتر از پرسپولیس برانکو
فرشاد پیوس، مهاجم گلزن پرسپولیس در دهه 70 و برترین گلزن تاریخ این باشگاه با اشاره به اینکه شرایط سرخپوشان برای حضور در لیگ قهرمانان خوب است، گفت: «پرسپولیس هم از نظر فنی و هم از لحاظ روانی شرایط خوبی دارد. این تیم در هر پست دو بازیکن خوب در اختیار دارد، بازیکنانی که می‌توانند علاوه بر پست خود در پست‌های دیگر هم حضور یابند و عملکرد خوبی داشته باشند، مثل سیامک نعمتی که در پست هافبک و دفاع حضور می‌یابد و انصافاً در هر دو پست خوب بازی می‌کند و کاملاً در خدمت تیم است.»

او معتقد است پرسپولیس برای موفقیت ابزار لازم را در اختیار دارد: «ضعف پرسپولیس پیش از این کمبود مهاجم بود که خوشبختانه با اتمام محرومیت عیسی آل کثیر و جذب شهریار مغانلو، حالا در این پست بازیکنان خوب و زهرداری حضور دارند. مهاجمان پرسپولیس به خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند توانمند و اثرگذار باشند. پرسپولیس امسال هم یکی از تیم‌های قدرتمند و مدعی قهرمانی در آسیاست و یک سر و گردن از تیم‌های عربی بالاتر است. به‌نظرم پرسپولیس یحیی از پرسپولیس برانکو هم بهتر است. این تیم قدرت زیادی دارد و یکی از رموز موفقیت‌شان همدلی بازیکنان و کادرفنی است.» آقای گل سال‌های دور سرخ‌ها صحبت‌هایش را این‌گونه ادامه داد:«پرسپولیس در 3 سال گذشته 2 بار به فینال صعود کرد و این موضوع باعث بالا رفتن تجربه و خودباوری در بازیکنان شده است. امسال هم این امید می‌رود که شاگردان یحیی یک پای فینال باشند و ان‌شاءالله بتوانند قهرمان شوند.»

احساس قدرت استقلالی‌ها در خط حمله
مهدی پاشازاده، مدافع میانی استقلال در دهه 80 صحبت‌هایش را اینگونه شروع کرد: «امسال استقلال دو روی متفاوت داشته است؛ استقلال فکری که یکی از ضعف‌هایش عدم ثبات در ترکیب تیم و نتیجه‌گیری بود، استقلال مجیدی که از نظر فنی و نتایج به یک ثبات خوب دست یافته است. گرچه شرایط در لیگ قهرمانان با لیگ برتر تفاوت‌های بسیاری دارد و تیم‌های حاضر در این مسابقات بازیکنان بزرگ و شاخصی دارند. در ضمن آنها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری پیشرفته هستند و تیم‌های ایرانی به گرد پای آنها هم نمی‌رسند.»

نظر پاشازاده درباره نقاط ضعف و قوت آبی پوشان چنین است: «استقلال به‌دلیل جابه‌جایی‌های زیاد مدافعان اش ضربه خورد و این موضوع باعث شد تا بازیکنان هماهنگ نباشند. علاوه بر این یکی از ایرادات استقلال در فصل جاری عدم جذب جایگزین مناسب برای علی کریمی بود. نقطه قوت این تیم در خط حمله است و حضور بازیکنانی همچون دیاباته، قایدی و مطهری باعث می‌شود تا در این خط احساس قدرت داشته باشند. البته چند هفته‌ای است که دیاباته، قایدی و مطهری از آن آمادگی گذشته به دور هستند و هنوز نتوانسته‌اند انتظارات را برآورده کنند اما این امیدواری وجود دارد که این سه مهاجم تا شروع لیگ قهرمانان به آمادگی کامل برسند.» مدافع اسبق استقلال و تیم ملی در پایان افزود:«باید بپذیریم کار سختی در پیش است نه تنها استقلال بلکه 4 تیم ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان روزهای سختی خواهند داشت. البته موضوع قابل اتکای استقلال، اصالت این تیم در آسیاست و رقبا از این تیم می‌ترسند.»

اتفاق مهم در تراکتور؛ حضور شجاعی و دژاگه
یونس باهنر، مدافع تراکتور در دهه 80 در خصوص حضور این تیم در لیگ قهرمانان آسیا گفت: «نیمکت تراکتور در لیگ بیستم با تغییرات زیادی همراه بود با وجود این، امسال این تیم نسبت به سال گذشته شرایط بهتری دارد و با حضور رسول خطیبی به‌عنوان سرمربی، کیفیت تراکتور بهتر شده و با این شرایط گام در مسابقات لیگ قهرمانان گذاشت. از نظر من تراکتور مستحق حضور در رده هشتم لیگ نیست و این تیم باید در جایگاه بهتری قرار بگیرد. امیدوارم پس از موفقیت در مرحله گروهی آسیا، در ادامه مسابقات لیگ شرایط این تیم تغییر و در جایگاه بهتری قرار بگیرد.» او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد:«این تیم بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارد و حضور مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در تراکتور می‌تواند یک اتفاق مهم در گروه B مسابقات لیگ قهرمانان باشد. این دو بازیکن که سال‌ها در بالاترین کیفیت برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرده و چهره‌هایی شناخته شده در قاره آسیا به شمار می‌روند، با پیراهن تراکتور مقابل نمایندگان امارات، ازبکستان و عراق قرار می‌گیرند و قطعاً با تجربیات خود می‌توانند به تراکتور کمک کنند.» مدافع سابق تراکتور به عملکرد این تیم در آسیا خوشبین است:«شرایط در آسیا به‌دلیل حضور تیم‌های قدرتمند سخت است اما من به کادرفنی و بازیکنان ایمان دارم و فکر می‌کنم که تراکتور در گروه خود به نتایج مطلوبی دست یابد و بتواند از گروه خود صعود کند.»

جواد نکونام، نقطه قوت فولاد
ابراهیم میرزاپور، دروازه بان سابق تیم ملی و فولاد صحبت‌هایش را با اشاره به برد ارزشمند این تیم در پلی آف مقابل العین شروع کرد: «فولاد در مقابل العین بازی کم‌نقصی به نمایش گذاشت و مزد آن را با یک پیروزی پرگل و راهیابی به مرحله گروهی گرفت. امسال دومین فصل حضور جواد نکونام در فولاد است و دراین مدت تیم از نظر تاکتیکی رشد محسوسی داشته است. این تیم در حال حاضر شرایط خوبی دارد و خیلی امیدوارم به مراحل بالاتر صعود کند.» او افزود:«فولاد در لیگ نتایج خوبی گرفته و بازی‌های خوبی هم به نمایش گذاشته البته شرایط بازی در آسیا با لیگ برتر خیلی متفاوت است و تیمی در این مسابقات به موفقیت می‌رسد که خودباوری و تجربه داشته باشد. گرچه فولاد بازیکنان جوانی دارد اما خوشبختانه تعدادی از بازیکنان هم تجربه حضور در لیگ قهرمانان را دارند. نکونام و شاگردانش کار خود را در آسیا خیلی خوب شروع کردند و مطمئناً حریفان آنها را آنالیز خواهند کرد. بنابراین در بازی‌های آینده به مراتب کار سخت تری نسبت به بازی با العین خواهند داشت اما با شناختی که از مربیان فولاد دارم، مطمئنم حواسشان به تمام جوانب است.» میرزاپور به تجربه جواد نکونام هم اشاره کرد:«نکونام تجربه حضور در تیم ملی و لیگ اسپانیا را دارد و این نقطه قوت فولاد است. قطعاً این موضوع باعث می‌شود تا تیم از نظر روحی و روانی شرایط مطلوبی داشته باشد. کادرفنی فولاد با آنالیز خوب و دقیق از حریفان می‌تواند موفق باشد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار