امام جمعه شهرستان شیروان:

شهدا تربیت یافته مکتب حضرت رسول اکرم(ص) هستند

شیروان(پانا) - به مناسبت عید سعید مبعث پیامبر اکرم(ص) و روز 22 اسفند روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان حضرت امام خمینی(ره)، مبنی بر تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ آیین عطرافشانی گلزار شهدای شهرستان شیروان در شهر زیارت برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۷۰۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شهدا تربیت یافته مکتب حضرت رسول اکرم(ص) هستند

حجت الاسلام والمسلمین حسین تکمیلی با بیان تبریک عید سعید مبعث و گرامی داشت سالروز شهدا و تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: فرهنگ شهید و شهادت در اسلام از زمان بعثت حضرت پیامبر اکرم(ص) در دل مسلمانان شکل گرفت.

وی با اشاره به اینکه از زمان شهادت حضرت عمار یاسر(ع) تا به امروز که حدود بیش از ۱۴۰۰ سال از تشکیل دین اسلام می گذرد افزود: این فرهنگ شهادت، ایثار، فداکاری و گذشت برای آرمان ها روز به روز پررنگ‌ تر شده است و نقطه اوج فرهنگ ما شهادت محسوب می شود، بنابراین شهادت یعنی ایثار برای ارزش ها و خود را ندیدن و خدا را دیدن است.

تکمیلی در ادامه با بیان اینکه همه شهدا مثل ما آرمان ها و آرزوهای فراوان در زندگی خود داشتند اما از همه زرق و برق دنیا و زن و فرزند و زندگی و آرزوهای خود گذشتند تا این انقلاب و اسلام بماند گفت: فرهنگ شهید و شهادت، یک تفکر همیشه پویا و سرزنده در اسلام است چون این تفکر را اسلام در دل خودش دارد.

امام جمعه شهرستان شیروان با گرامی داشت سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان حضرت امام (ره) نیز افزود: باید بیشتر به فکر و یاد شهدا باشیم چرا که این انقلاب اسلامی مدیون تمام شهدا است و امروز هم دشمن از تفکر شهید و شهادت می‌ترسد نه از انرژی هسته ای، چرا که این تفکر بمب هسته ای را هم خنثی می کند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان در تلاش هستند تا با ایجاد شبهه، نومیدی و فرافکنی، مردم خاطره شهدای عزیز را از یاد ببرند گفت: همه ما باید بدانیم که امروز دشمن به دنبال نا امیدکردن مردم است و به دنبال این است که از سرمایه های بزرگی که شهدا برای ما برجا گذاشته اند، مردم را نا امید و خسته نشان بدهند.

تکمیلی با بیان اینکه آینده خوبی را برای همه مردم ترسیم می کنیم افزود: همانگونه که همین مردم پای انقلاب بوده و هستند علیرغم مشکلات، با حضور در پای صندوق های رأی، انقلاب اسلامی را یاری خواهند کرد.

امام جمعه شهرستان شیروان در پایان افزود: از همه شهدای عزیز درخواست داریم تا به ما کمک کنند چرا که آنان شاهدی برای این عالم هستید و اگر اینجا ما ایستاده ایم به دعوت همین شهدای عزیز است، تا ان شاءالله این انقلاب اسلامی که ثمره خون شهدا است به برکت خون و دعای آنان، متصل به انقلاب جهانی حضرت ولی عصر(عج) شود.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین گفت: خانواده های شهدا ثمره این انقلاب هستند و مشروعیت ما با احترام گذاشتن و کسب رضایت خانواده های شهدا است.

دکتر جدی افزود: پدران و مادران شهدا برکات این نظام هستند و ما باید قدر این عزیزان را بدانیم چرا که فرزندان آنان با خدا معامله کرده اند.

وی با اشاره به دید و بازدید های احتمالی در ایام نوروز که همراه با رعایت دستورالعمل های بهداشتی خواهد بود گفت: دید و بازدیدهای عید نوروز را از خانواده‌های شهدا آغاز کنیم.

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: دشمن معیشت مردم را با اعمال تحریم ها و فشارهای اقتصادی نشانه رفته است تا همه را به حساب انقلاب بگذارند و همچنین اعتقادات و ایدئولوژی ما را نسبت به دین اسلام سست کنند، بنابراین ما هر چقدر هم که کار کنیم باز هم برای کار کردن فرصت هست و اگر ما می‌خواهیم به این انقلاب خدمت کنیم باید رفاه در زندگی و خدمت به مردم را در اولویت اول کارهای خودمان قرار بدهیم.

جدی در پایان گفت: یک صدایی در بین مدیران و دولتمردان باید در مسیر منویات مقام معظم رهبری باشد و الحمدلله مسئولان این کشور یک صدا هستند و دولت هم همراهی کرده و ان شاءالله مشکلات مردم با کمک خدا مرتفع خواهد شد.

آیین غبارروبی گلزار شهدا توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و با همکاری شهردار و اعضای محترم شورای اسلامی شهر( تأمین گل های گلزار شهدا)، و مشارکت نیروی مقاومت بسیج شهرستان شیروان برگزار شد.

قرائت قرآن توسط یونس ضیغمی مداح اهل بیت(ع)، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و عطرافشانی گلزار شهدا همراه با قرائت فاتحه از دیگر برنامه های این آیین بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار