در همایش تبیین اطلس حراست اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران بیان شد؛

دلقندی: حراست دیده‌بان دستگاه تعلیم و تربیت است

تهران (پانا) - رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش درهمایش تبیین اطلس حراست اثرگذار، تصمیم‌ساز و پاسخگو که در سالن همایش‌های اردوگاه شهید منتظری شهریار برگزار شد،بر اهمیت حسن خلق و رازداری در وجود شاغلین درحراست تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۹۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
دلقندی: حراست دیده‌بان دستگاه تعلیم و تربیت است

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران جلال دلقندی رئیس مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در سخنانی با قدردانی از زحمات همکاران حراست شهرستان‌های استان تهران که با سعه صدر و تخصص، همواره در کنار همکاران ستادی مشغول فعالیت هستند، با اشاره به فرمایش پیامیر اکرم (ص) که حضرت می‌فرمایند[ إِنَّمَا بُعِثْتُ لِأُتَمِّمَ مَکَارِمَ الْأَخْلَاقِ] گفت: حسن خلق از جمله محاسنی است که باید در وجود خودمان نهادینه سازیم، و اگر بخواهیم در محیطی که در حال خدمت هستیم موثر باشیم باید در کنار خلاقیت و کاربلدی، آینده‌نگری، و آینده‌پژوهی را در کنار مثبت‌اندیشی بکار بگیریم.

او با اشاره به اینکه عملکرد صحیح یک همکار در مواجه با مخاطبانش صداقت است، گفت: بالاترین سیاست، صداقت است، اگر می‌خواهیم در جوی سالم خدمت کنیم در کنار بهره‌مندی از هوش که از مدیریت صحیح نشأت میگیرد، باید با برون‌سپاری درست، فرآیندها را مدیریت کنیم.

دلقندی با اشاره به اینکه رازداری از دیگر شاخصه‌های همکاران حراستی است، بیان کرد: حراست تمام ساحتی بر سه پایه انسانی، ادراکی و فنی مستقر است، تا انسان به خودشناسی و شناخت از نقات ضعف و قوت خود واقف نباشد نمی‌تواند با اعتماد به‌ نفس،اعتماد و درک صحیح از دیگران در مواقع تصمیم‌گیری درست عمل کند، در این بین هنر تعامل با مخاطب در شرایط خاص هم از هنر نیروی حراستی است.

این مقام مسئول آشنایی با تفاوت‌ها و نظرات مختلف را در تصمیم گیری‌ها بسیار موثر دانست و افزود: ساحت ادراک در کار ما یعنی اینکه با شناخت جایگاه‌ و محیط فعالیت خود و همکاران باید در مواقع تصمیم‌گیری بتوانیم با کمترین هزینه، بهترین تصمیم را بگیریم، و در این مسیر مهارت فنی هم با دانایی و توانایی در انجام وظایف محوله می‌تواند در تصمیم‌سازی‌ها و تصمیم‌گیری‌هابسیار موثر باشد.

مدیر مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش در ادامه تصریح گرد: یک نیروی خلاق باید برای عملکردش طراح باشد تا بتواند با مدیریت فرایندهای خود در جهت ارتقاء سطحی کیفی کارش اقدام کند، نه نیروی طرح‌پذیر که همواره منتظر دریافت دستورالعمل باشد، چرا که این روش موجب رخوت و فراسایش در کار می‌شود، زیرا هیچ نبوغ و استعدادی از خود شخص برای پیش‌برد اهداف هزینه نمی‌شود و صرفا کار بر یک مبنای اداری بخشنامه‌ای به پیش می‌رود.

دلقندی حراست را دیدبان سازمان دانست و اظهار کرد: هیچ نقطه دور و نزدیکی از چشم دیده‌بان مغفول نمی‌ماند، این امر سبب می‌شود با نگاه صحیح که بر مبنای آینده‌نگری و آینده‌پژوهی حاصل می‌شود در ترسیم مسیر صحیح حرکت سازمانی به مدیران تصمیم‌گیرنده مشورت‌های ارزنده ارائه کرد.

در این نشست که در هفته منابع طبیعی برگزار شد، مدیر حراست وزارت آموزش و پرورش به همراه مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران یک اصله نهال در محوطه اردوگاه شهید منتظری شهریار غرس کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار