بحری‌زاده تشریح کرد

اجرای بازمهندسی فعالیت‌‌های پیشتازان از سال تحصیلی آینده

زمان شروع عضویت در تشکیلات سازمان دانش‌آموزی اعلام شد/سازمان دانش‌آموزی چه اهدافی را دنبال می‌کند؟

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در اولین روز از دوره آموزشی مربیان پیشتاز به تبیین اهداف و ماموریت‌های سازمان پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۶۸۴۳
لینک کوتاه کپی شد
اجرای بازمهندسی فعالیت‌‌های پیشتازان از سال تحصیلی آینده

اسماعیل بحری‌زاده در اولین روز دوره آموزشی مربیان پیشتاز با موضوع آشنایی با اهداف، ماموریت‌ها و ارکان سازمان دانش‌آموزی ضمن اظهار امیدواری که این دوره‌ها گامی درجهت پیشبرد اهداف سازمان باشد اظهار کرد: اساتید بزرگی در این دوره آموزشی حضور خواهند داشت توصیه می‌کنم با تمام دقت در این دوره‌ها شرکت فعال داشته باشید.

وی ادامه داد: تشکیلات پیشتاز سازمان در حضور افراد صاحب نظر مورد بازمهندسی قرار گرفته و لازم است فعالیت‌های پیشتازان با این رویکرد جدید به خوبی تبیین شود.

بحری‌زاده با بیان اینکه این دوره آموزشی مقدمه ای برای فعالیت‌های آینده است افزود: کاظمی رئیس سازمان و معاون پرورشی و فرهنگی، مددی مشاور وزیر در اجرای سند تحول بنیادین، یزدان پناه مشاور سازمان، دهقانی معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان نیز در این دوره حضور دارند و مطالب مهمی را بیان می‌کنند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به اینکه موارد مرتبط با آزمون نیز اطلاع رسانی می‌شود و گواهینامه ای به افراد پذیرفته شده اعطا خواهد شد بیان کرد: سازمان دانش‌آموزی در سال ۱۳۷۸ با تصویب اساسنامه آن در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شد و در تعریف آن آمده است که برای اعتلای شخصیت دینی، اخلاقی، عقلانی، عاطفی، علمی و اجتماعی دانش‌آموزان و ایجاد زمینه مشارکت همه جانبه در زمینه‌های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، ورزشی و هنری تلاش شود.

سازمان دانش‌‌‌آموزی یک نهاد عمومی غیردولتی است

وی عنوان کرد: ماهیت این سازمان یک نهاد عمومی غیردولتی است که با مقررات خاص خود تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است هر سازمانی که تشکیل می‌شود باید اهداف تشکیل آن اصول حاکم بر فعالیت‌های آن وظایف و ماموریت‌ها و ارکان تشکیل دهنده آن به درستی تعریف شده باشد تا بتواند برای رسیدن به اهداف موفق عمل کند.

بحری‌زاده یکی از مهم ترین اهداف سازمان را زمینه سازی برای تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی دانست و افزود: هدف دیگر سازمان زمینه سازی برای بسط مشارکت فعال دانش‌آموزان است آنچه در سازمان مهم است دانش‌‌آموز باوری و دانش‌آموز یاوری است که باید محور فعالیت‌هاو نقش پذیری آنان باشد.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: در مجموعه اهداف سازمان برنامه ریزی برای استفاده مفید از اوقات فراغت دانش‌آموزان برای آماده کردن مسئولیت‌های اجتماعی مطرح شده تا دانش‌آموزان بتوانند تمرین مسئولیت پذیری داشته باشند. ترویج الگوها و اسوه‌های انقلابی، اسلامی و ملی در بین دانش‌آموزان نیز از دیگر اهداف است. ما نیز در بازمهندسی ماموریت‌های سازمان به این موضوع توجه ویژه ای داشته ایم.

وی در بحث تقویت روحیه تعاون، نیکوکاری و نوعدوستی به عنوان دیگر اهداف سازمان، به بیان فعالیت‌های مربوطه در این زمینه پرداخت.

بحری‌زاده گفت: تقویت نظم پذیری و انضباط اجتماعی در دانش‌آموزان و روحیه قانون گرایی حائز اهمیت است که به عنوان یکی دیگر از اهداف سازمان مطرح است.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی در ادامه درباره سیاست‌های سازمان گفت: معمولا در برنامه ریزی سازمان‌ها دو سیاست در زمینه فعالیت ها داریم؛ اصول و سیاست‌های اساسی تحت هیچ شرایطی قابل تغییر نیستند، در اصول اجرایی نیز باید موضوعاتی را رعایت کنیم تا برنامه با موفقیت اجرا شود.

اصول اساسی سازمان دانش‌آموزی

وی با بیان برخی از اصول اساسی سازمان اشاره کرد و آنان را اهتمام به حفظ اصول و ارزش‌های اسلامی، ملی و انقلاب اسلامی، پاسداری از ارزش‌های اخلاقی، اسلامی و انسانی، توجه به نیاز، علاقه، استعداد و قابلیت‌های دانش‌آموزان به عنوان اعضای سازمان دانش‌آموزی، تیمی و گروهی تعریف کردن فعالیت‌ها خواند.

بحری‌زاده بیان کرد: سازمان دانش‌‌آموزی براساس اساسنامه باید از طریق نشان‌ها و علائم طراحی شده هویت ملی، اسلامی و ایرانی را در دانش‌آموزان ایجاد و تقویت کند هم چنین روح جمعی و سازمانی را با این علائم عجین کند.

اجرای بازمهندسی فعالیت‌‌های پیشتازان از سال تحصیلی آینده

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی از اجرای بازمهندسی فعالیت‌‌های پیشتازان از سال تحصیلی آینده خبر داد و درباره رسالت و ماموریت‌های سازمان افزود: فلسفه وجودی سازمان در این بخش مورد بحث قرار می‌گیرد، رسالت سازمان زمینه سازی برای تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در ابعاد فردی و اجتماعی مبتنی بر تعالی بخشی دین مبین اسلام است.

وی ادامه داد: برای تحقق این ماموریت باید تلاش کنیم مشارکت تمام مخاطبان اصلی را جلب کنیم این مشارکت داوطلبانه و اختیاری است و دانش‌آموزان براساس میل و رغبت خود در فعالیت ها شرکت می‌کنند.

بحری‌زاده وظایف سازمان را بیان کرد و گسترش فعالیت‌های پرورشی برون مدرسه ای برای دانش‌آموزان، پژوهش، آموزش و مشاروه برای دانش‌آموزان عضو سازمان، استفاده از فضاهای پرورشی کشور، تلاش برای برگزاری همایش‌ها و اردوهای دانش‌آموزی درجهت ایجاد علاقه به شرکت آنان را از وظایف سازمان دانست.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی بیان کرد: در بازمهندسی، دانش‌آموزان پیش دبستانی را وارد تشکیلات کردیم و زمان شروع عضویت در تشکیلات پیشتازان از پیش دبستانی تا پایه دوازدهم خواهد بود.

وی درباره ارکان سازمان اشاره کرد: ارکان، چارچوب سازمان است که سازمان ۴ رکن اساسی تحت عنوان هیات امنای سازمان، شورای برنامه ریزی سازمان، رئیس سازمان که با مسئولیت اجرای مصوبات و مجمع عمومی یا کنگره سالانه سازمان دارد.

بحری‌زاده در پایان به سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان اسناد بالادستی اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار