معرفی فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر (۷)

آهو، نخستین فیلم بلند آقای سردبیر در جشنواره فیلم فجر

تهران (پانا) – فیلم «آهو» نخستین فیلم بلند سینمایی هوشنگ گلمکانی است سردبیر ماهنامه «فیلم» است و در سی  ونهمین جشنواره فیلم فجر به عنوان فیلم اولی حضور دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۵۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
آهو، نخستین فیلم بلند آقای سردبیر در جشنواره فیلم فجر

فیلم سینمایی «آهو» به کارگردانی هوشنگ گلمکانی و تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در حالی قرار است در سی و نهمین جشنواره فیلم فجر داوری شود که کارگردان این فیلم خود به مدت 48 سال فعال مطبوعاتی بوده و به نقد فیلم ها می پردازد.
ماهنامهٔ سینمایی فیلم مشهور به مجلهٔ فیلم از قدیمی‌ترین نشریات ایران با موضوع سینما است. این نشریه بیشترین مخاطب را در میان نشریات تخصصی سینما در ایران دارد. ماهنامه سینمایی فیلم، شناخته‌شده به «مجله فیلم» از پایدارترین نشریات ایران با موضوع سینما است.
این نشریه در سال ۱۳۶۱ با نام «سینما در ویدئو» آغاز به کار کرد و از سال ۱۳۶۲ به نام کنونی تغییر نام داد. «مسعود مهرابی» مدیر مسئول و صاحب امتیاز ماهنامهٔ فیلم بود و از مهر ماه ۱۳۹۹ شمارهٔ ۵۷۶ فرزند وی «پویا مهرابی» این مسئولیت را بر عهده دارد. همچنین هوشنگ گلمکانی دبیری شورای نویسندگان این نشریه را برعهده دارد.


قصه فیلم آهو چیست؟
«آهو» حکایت انزوای خودخواسته دختری است که آرزوهایش را بربادرفته می‌بیند اما هنوز امیدش را از دست نداده است.

فیلمنامه «آهو» با نگاهی به داستان «پروانه‌ها در برف می‌رقصند» اثر نازنین جودت توسط گلمکانی و سپیده آرمان به نگارش درآمده و مدیر فیلم‌برداری‌اش علیرضا زرین‌دست است.
همچنین «نوید محمدزاده» بازیگر سینمای ایران هم در این فیلم صداپیشگی یکی از نقش‌های فیلم را برعهده دارد.

عوامل ساخت فیلم آهو

بازیگران فیلم «آهو» رضا کیانیان، علی مصفا، حامد کمیلی، سهیلا رضوی هستند و همچنین رضا یزدانی با معرفی سپیده آرمان در نخستین نقش سینمایی‌اش حضور دارد.

سایر عوامل تولید فیلم عبارتند از:
جانشین تهیه‌کننده: سعید مروت‌پور، مشاور کارگردان: سامان سالور، مدیر برنامه‌ریزی و دستیار اول کارگردان: عادل معصومیان، فیلمبردار: رضا نوروزی، مدیر تولید: مجید بابایی، جانشین تولید: آرش نجفی، مجری طرح: قصیده گلمکانی. تدوینگر: عماد خدابخش، طراح چهره‌پردازی: محسن دارسنج، طراح صحنه: سعید آهنگرانی، صدابردار: بابک اخوان، طراح لباس: ثنا نوروزبیگی، عکاس: حبیب مجیدی. مشاور رسانه: امید سهرابی.

گزارش فیلم های سی و نهمین جشنواره فیلم فجر را در زیر بخوانید:

آفتاب نبمه شب / آهنگ دو نفره / ابلق / بابا سیبیلو / بچه‌های طوفان / بی آبان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار