تشریح فعالیت‌های انجام شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدایی درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح فعالیت‌های انجام شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۵۵۳۹۰
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت‌های انجام شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضوان حکیم زاده درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام شده در راستای اجرای بسته تحولی خوانا پرداخت.

براین اساس؛ بسته تحولی عبارتند از؛ مجموعه‌ای از برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات منسجم و یکپارچه منبعث از راهکارها و برنامه زیرنظام‌های ششگانه سند تحول که قابلیت تحقق اهداف عملیاتی و چرخش‌های تحول آفرین را دارد و زمینه ساز تربیت متوازن تمام ساحتی دانش آموزان، برای پاسخگویی به نیازها و مسائل اساسی نظام تعلیم وتربیت رسمی عمومی در مدت زمان معین می‌باشد و همچنین بستر جلب مشارکت جامعه و عوامل سهیم و موثر را فراهم می‌آورد.

درتدوین بسته‌های اجرایی تحولی، شاخص‌های هفتگانه؛ تحول آفرین بودن، تحقق پذیر بودن، شوق انگیز بودن، سنجش پذیر بودن، زود بازده بودن، فراگیر بودن و مدرسه محور بودن مورد توجه بوده است.

گفتنی است بهبود و ارتقای مهارت‌های چهارگانه زبانی و آداب و مهارت‌های زندگی دانش آموزان گروه نمونه از نتایج مستقیم و یادگیری‌های دروس دیگر از نتایج غیرمستقیم این طرح در کوتاه مدت است لذا راهکارهای بومی و ملی نیز برای ارتقای این مهارت‌ها ارائه می‌شود.

همچنین با اجرای طرح در جامعه آموزش ابتدایی، جایگاه جمهوری اسلامی ایران درآزمون بین المللی سواد خواندن و نوشتن ارتقا می یابد و دانش آموزان ایرانی به جایگاه واقعی خود در سطح جهانی دست پیدا کنند و این از نتایج میان مدت طرح خواناست.

یادآوری می شود دستاوردهای این طرح باعث تقویت زبان ملی در مناطق دوزبانه، توسعه عدالت آموزشی وتربیتی و تقویت هویت اسلامی-ایرانی در کشور خواهد شد و کشور با دانش آموختگانی فرهیخته از نظر تحصیلی و اجتماعی به سمت آینده حرکت می‌کند و این از نتایج بلند مدت طرح خواناست.

معاون آموزش ابتدایی با تشریح فعالیت ها در این برنامه اظهارکرد: در طرح خوانا که در 5 درصد مدارس ابتدایی کشور در حال اجراست، آموزش‌های لازم به آموزگاران مجری طرح ارائه و برنامه افتتاحیه این طرح با حضور وزیر آموزش و پرورش در اول دی ماه برگزار شد.

حکیم زاده افزود: در این طرح به دنبال ارزشیابی سنتی نیستیم بلکه انتظار می رود مهارت های نوشتن، خواندن، صحبت کردن و گوش کردن را که از اهداف این طرح است، در رفتار دانش آموزان محقق شود و تربیت دانش آموزانی با اعتماد به نفس بالا از نتایج اجرای این طرح باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار