سونامی چاقی دانش آموزان کشور در آینده ای نه چندان دور

تبریز(پانا) - جلسه آیین رونمایی نمون برگ های اجرا و ارزشیابی استانی درس تربیت بدنی در شرایط کرونایی دراستان آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۷۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سونامی چاقی  دانش آموزان کشور در آینده ای نه چندان دور

مجید بهرامی معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی در این جلسه گفت: در وضعیت به وجود آمده کرونا، کم تحرکی و بی تحرکی در جامعه بیداد می‌کند و کسانی هستند که کمر همت بسته اند و به دانش آموزان کمک می کنند.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین اشاره مستقیم می شود که دانش آموزان ما باید سالم، توانا، خودباور ،جمع گرا، امیدوار ،جهادگر ،صلح جو، امانت دار باشد و این خصوصیات هیچ وقت شکل نمی گیرد مگر اینکه ما این خصوصیات را در دانش آموزان پرورش دهیم.

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان خاطرنشان کرد: آمار نشان می دهد ۲۱ درصد دانش آموزان کل کشور و در استان ما بیش از ۲۳ درصد دچار چاقی هستند و در وضعیتی که ما قرار گرفته‌ایم اگر همکاران تربیت بدنی و سلامتی ما مبتکر نباشند و راه چاره ای پیدا نکنند مطمئن باشید که امروز کرونا گریبان گیر همه شده و در آینده نه چندان دور سونامی بحث چاقی بدتر از کرونا همه را درگیر خواهد کرد.

مجید بهرامی افزود: واقعا سرسام آور است که تا کنون ۹ درصد هزینه‌های بهداشتی جوامع صرف هزینه چاقی می‌شود که نسبت به سال‌های قبل هم دو برابر افزایش یافته است و در کل از بودجه‌ای که به کل امور بهداشتی تخصص داده شده، ۱۸ درصد آن در حوزه چاقی هزینه شده است.

وی افزود: یکی از خصوصیات که دبیر و آموزگار درس تربیت بدنی باید داشته باشد این است که زمانی که مشکلی رخ داد راهکاری پیدا کند یا راهی برایش بسازد.

بهرامی ادامه داد: برای تحقق اهداف سند تحول بنیادین برنامه های متعددی در سطح کشور مانند المپیاد ورزشی، مدرسه پویا ،کلاس های درس تربیت بدنی، توسعه کلاس های ورزشی و برنامه های دیگر که فقط و فقط در جهت پویایی دانش آموزان انجام داده اند وجود دارد.

وی اظهار کرد: به دلیل سرد سیر بودن منطقه ما دانش آموزان کمتر می‌توانند از اماکن مستقر در محیط مدرسه استفاده کنند.

بهرامی از اهداف این رونمایی خبر داد و گفت: هدف از این رونمایی بهبودو کیفیت بخشی درس تربیت بدنی مدارس در شرایط کرونایی و ارتقاء توانمندی معلمان درس تربیت بدنی و آموزگاران پایه برای نقش تربیتی در بستر فضای مجازی و تصویب و تحکیم نگرش که باوجود تعطیلی مدارس آموزش درس تربیت بدنی تعطیل نشده است،بوده است.

معاون تربیت بدنی استان یادآور شد: درس تربیت بدنی واقعا مهم است چرا که عقل سالم در بدن سالم است. اگر بدن ما سالم نباشد هیچ فکر سازنده ای هم نخواهیم داشت. اگر دانش‌آموزان ما اضافه وزن و چربی خون داشته باشد، روزهای این دانش آموزان در بیمارستان سپری می شود.

وی ادامه داد: باید همکاران برای تحقق اهداف این طرح کمک کنند. کار ما بسیار سخت خواهد شد،اگر امثال من و شما پای کار نباشیم.

بهرامی به اجرای درست درس تربیت بدنی در تمامی مدارس دولتی و غیردولتی تاکید کرد و گفت: به نظر می رسد که مدارس غیر دولتی به اجرای درس تربیت بدنی پرداخت نمی کنند و این کار اصلا خوب و درست نیست؛ چرا که قریب بر ۳۰ درصد دانش آموزان ما در مدارس غیر دولتی درس می خوانند یعنی حلقه مفقوده تربیت بدنی این بخش است.

بهرامی ادامه داد: بحث دیگر حفظ سلامتی و تقویت مهارت و نشاط دانش آموزان است که در سند تحول بنیادین به این موضوع اصلاً اشاره‌ای نشده است و دیگر اینکه افزایش مشارکت خانواده ها در اجرای درس تربیت بدنی در مدارس مهم است.

وی در پایان به بازنگری ارزشیابی تربیت بدنی و طراحی شیوه های خلاقانه با استفاده از بستر فضای مجازی با خلاقیت همکاران تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار