آمادگی استان فارس برگزاری مراسم ۱۳ آبان در بستر شبکه شاد

شیراز(پانا)-معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس از برگزاری مراسم 13 آبان در بستر شبکه شاد در سراسر مدارس استان خبر داد .

کد مطلب: ۱۱۳۴۶۸۷
لینک کوتاه کپی شد
آمادگی استان فارس برگزاری مراسم ۱۳ آبان  در بستر شبکه شاد

به گفته جهانبخش بانشی، مدیران مدارس، معاونین و مربیان پرورشی و دیگر همکاران به صورت یکپارچه این مراسم انقلابی ، را برگزار خواهند کرد.
او با اشاره به شرایط موجود و شیوع بیماری کرونا افزود: گرچه برای کنترل بیماری و رعایت دستورات ستاد مبارزه با کرونا کلاس‌ها در حال حاضر به صورت مجازی برگزار می گردد، اما فضای مجازی و شبکه شاد این فرصت ارزنده را در اختیار مدارس ما قرار می دهد تا با برنامه‌های هدفمند تبلغی و تبینی روز 13 آبان را گرامی بدارند و نسل امروز جامعه را با رویدادهای مهم تاریخی، اجتماعی و نیز راهبردهای کلان و اساس ی نظام اسلامی و دشمنی های گسترده ی بد خواهان انقلاب آشنا سازند.
بانشی از دبیران و آموزگاران که در کلاس های مجازی فرصت گفتگو با دانش آموزان را دارند در خواست کرد که پیرامون سه حادثه ی مهم روی داده در 13 آبان سالهای گذشته یعنی (تبعید امام خمینی (ره) در سال 1342، به شهادت رس یدن جمعی از دانش آموزان و دانشجویان در سال 1357 توسط رژیم پهلوی و نیز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان انقلابی ) با دانش آموزان گفتگو کنند .
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش فارس روحیه ی سلطه جویی دولت مردان آمریکا در مواجهه با ملت ها را پدیده ای نا مبارک و آسیب زا دانست و گفت: آمریکا به دلیل اینکه ملت ما به دنبال استقلال همه جانبه بوده و دست سلطه گران را از ایران کوتاه ساخته در سالهای متماد ی باکینه و دشمنی تلاش کرده است که به ملت ما آسیب وارد کند واکنون اوج دشمنی های آمریکا را در تحریم های ظالمانه ای می بینیم که حتی قوانین بدیهی و آشکار بین المللی را هم در انجام این دشمنی ها نادیده می گیرد.
بانشی آگاهی عمیق دانش آموزان نسبت به رویدادها و تحولات اجتماعی ، جهانی ومنطقه ای را شاخصه ای مهم در تربیت نسل امروز برشمرد چون که می تواند در مقاومت و پایداری جوانان ما در برابر خواسته های ظالمانه ی دشمنان تاثیر فراوان داشته باشد.
او اظهار کرد: مدرسه کانون اصلی ترویج فرهنگ پایداری و مقاونت است. مدرسه نهادی است که به دانش آموزان بینش اجتماعی و تحلیل رویدادها را می آموزد و قطعاً برنامه های هدفمند ، خلاقانه و با نشاط مدرسه محور می تواند در بزرگداشت روز دانش آموز و روز مبارزه با استکبار جهانی نقش به سزایی ایفا کند .
پخش اشعار ، داستان ها ، رویدادها ، خاطرات ، گفتگوها ، سرودها و حتی فیلم های مناسب این روز همراه با فعالیت های فرهنگی ادبی و هنری از طریق شبکه دانش آموزی شاد می تواند در بزرگداشت روز 13 آبان بسیار موثر باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار