به دستور نوبخت؛

۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد پلرود اختصاص یافت

رشت (پانا) - معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصدی سد پلرود گفت امسال به دستور نوبخت، ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار در قالب اسناد خزانه اسلامی و نقدی به این طرح اختصاص داده شد.

کد مطلب: ۱۱۳۴۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
۹۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل سد پلرود اختصاص یافت

به گزارش ندای گیلان، هادی پاک زاد گفت: بر اساس تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به منظور تسریع در آبگیری سد پلرود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال منعقد شده که از این مبلغ تاکنون ۹۰۰ میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: از این میزان اعتبار اختصاص یافته، ۵۰۰ میلیارد ریال آن بصورت اسناد خزانه اسلامی از آبان ماه سال جاری قابل هزینه است و ۴۰۰ میلیارد ریال آن هنوز وصول نشده است.
وی به ویژگی های این سد نیز اشاره و بیان کرد: احداث این سد از نوع خاکی و نفوذ ناپذیر(gc) با ارتفاع یکصد متر و حجم ۱۳۲ میلیون مترمکعب و با حجم تنظیم سالیانه ۲۰۵ میلیون متر مکعب پیش بینی شده است.
پاک زاد تنظیم آب رودخانه و استفاده از آن برای تامین نیاز آبی ۳۳ هزار و ۵۲۵ هکتار اراضی منطقه شامل ۲۰ هزار و ۵۳۹ هکتار شالیزار و ۱۲ هزار و ۹۸۶ هکتار باغ های چای و تامین نیاز آب شرب هشت شهر لنگرود، رودسر، چابکسر، کلاچای، املش، کومله، واجارگاه و رحیم آباد در شرق استان به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب را از اهداف اجرای این طرح عنوان کرد.
معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای گیلان اظهار کرد: همچنین احداث ۲ واحد نیروگاه هشت مگاواتی با استفاده از آب این سد برای تولید انرژی سالیانه ۷۰ گیگا وات ساعت از دیگر اهداف ساخت این سد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار