معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

بخش عمده‌ای از جامعه با برطرف شدن کرونا متاثر از این بیماری خواهد بود

تهران(پانا)- معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران با حضور در ویدئوکنفرانسی که با همکاران سازمان دانش‌آموزی مناطق 21گانه استان برگزار شد، با اشاره به پایداری شرایط کرونا در سال جاری عنوان کرد حتی اگر این بیماری از بین برود، بخش عمده ای از جامعه ما متاثر از این جو غالبی که در این روزها داریم خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۲۲۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
بخش عمده‌ای از جامعه با برطرف شدن کرونا متاثر از این بیماری خواهد بود

سیدمجتبی هاشمی در این جلسه گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا ما امسال را به گونه ای جدید آغاز کرده‌ایم و هدف ما در سال جدید ایده‌پردازی و ایجاد پایداری نسبی است.

او با بیان این‌که ساده‌اندیشی است که ما احساس کنیم امسال سال آخری خواهد بود که متاثر از بیماری کرونا است، ادامه داد: باید متفاوت فکر کرده و لازم است کارشناسان به صورت دقیق‌تری مسائل را بررسی و آسیب‌شناسی کنند، امیدواریم که همکاران با خلاقیتی که در زمینه‌های مختلف به خصوص در حوزه پرورشی دارند، بتوانند با دانش‌آموزان ارتباط موثرتری برقرار کرده و ما به عنوان افراد موثر و تاثیرگذار در تعلیم و تربیت بتوانیم مشکلاتی که در سطح مدارس است را شناسایی کنیم و به رفع آن بپردازیم. اکنون که حضور دانش‌آموزان در مدرسه الزامی نیست، ما باید برای این مسئله سناریو داشته باشیم و متناسب با شرایطی که در سطح مدارسمان در حال وقوع است فرایندهایمان را دنبال کنیم.

هاشمی با اشاره به اینکه باید به مدارس بیشتر توجه شود افزود: این روزها ما باید توجهمان را نسبت به مدارس بیشتر کنیم و بازدیدهایی که به بالا رفتن فرایند کاری کمک می‌کنند انجام شود تا بتوانیم خروجی مناسبی را ایجاد کنیم. به هر حال در شرایط جدیدی که حتی مسائل آموزشی هم تحت‌الشعاع قرار گرفته است مدیر و معاون پرورشی مدرسه باید نسبت به مسائل آگاه شوند و طبیعتا شرح وظایف نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است و با توجه به الزامی نبودن حضور در مدارس باید برنامه‌ریزی مناسبی را با توجه به شرایط کنونی داشته باشیم تا بتوانیم تجربه خوبی را کسب کنیم. به دلیل اینکه ما مسائل دانش‌آموزی و سلسه اهدافی که برای فعالیت‌هایمان تعریف شده همچنان باقی مانده بهتر است فرامین سازمانی را که در حوزه تفاهم‌نامه‌ها و اولویت‌های کاری مشخص می‌شود از سلسه مراتب آن انجام بدهیم.

این مقام مسئول تاکید کرد: در حال حاضر تاثیر ورزش، تربیت بدنی، سرگرمی و آنچه که کمک می‌کرد کنترل هیجانات اتفاق بیفتد در جامعه کم شده و در سطوح خانواده مسائل روانی-رفتاری دانش‌آموزان بین خودشان و خانواده‌ها بیشتر شده و ما مسئولیت بزرگتری را به عنوان دستگاه تعلیم و تربیت به عهده داریم که انشالله بتوانیم با هم‌افزایی که در حوزه‌های مختلف ایجاد می‌کنیم در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی موفق عمل کنیم.

هاشمی با اشاره به نقش سازمان‌دانش‌آموزی در درآمدزایی‌ گفت: با فراهم کردن شرایط و ظرفیت‌ها در سطح منطقه توقع داریم مسئولیت‌پذیری هم اتفاق بیفتد. در سالهای گذشته قرار بر این شد که منابع درآمدی در اختیار مناطق باشد و استان از بخش قابل توجهی از درآمدهای خود محروم شد و قاعدتا از نظر مالی امکان کمک به مناطق را ندارد. ما در این زمینه منطقه را به عنوان محور کار قرار دادیم، بنابراین شفاف‌سازی و نظارت کامل بر عهده مناطق است.

او گفت: ما در فصل تابستان مسابقات فرهنگی و هنری دانش‌آموزان کشور و مسابقات قرآن در بخش آوایی را برگزار کردیم و توانستیم تجربه خوبی در این زمینه به دست آوریم و به تکامل برسیم. این فضای یادگیری به ما کمک می‌کند تا بتوانیم مشکلات را شناسایی کنیم. امروزه دانش‌آموزان به نشاط و شادی بیشتری نسبت به سال‌های گذشته نیاز دارند و ما باید برای این مسئله راه کاری پیدا کنیم و شرایط مطلوب را برای دانش‌آموزان ایجاد کنیم. امروزه دانش آموزان در فضای مجازی به صورت رسمی وارد شده و از آن استفاده می‌کنند، ما باید بتوانیم آنها را در فضای مجازی جذب خود کنیم و به عنوان مسئولین تعلیم و تربیت در سطح منطقه باید بر اساس اولویت‌ها برنامه ریخته و عمل کنیم.

سید مجتبی هاشمی با اشاره به نقش پررنگ دانش‌آموزان خبرنگار در خبرگزاری پانا در بین مدارس گفت: با توجه به ایجاد اعتمادبه‌نفس در بین خبرنگاران دانش‌آموزی حتما جذب دانش‌آموزان را در حوزه خبر و خبرنویسی در اولویت خود قرار دهید. با شناسایی استعدادهای پنهان دانش‌آموزان در این زمینه می‌توان زمینه رشد و شکوفا شدن و تکامل شخصیتی در آنها را فراهم کرد که علاوه بر بحث تربیتی باعث می‌شود تا در آینده بستر شغلی مناسبی برای بچه‌ها مهیا باشد. همچنین این خبرگزاری در حوزه‌های مختلف هم می‌تواند بستری برای اطلاع رسانی مناسب باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار