تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر نظارت دقیق بازرسان بر رعایت اصول بهداشت در مدارس

شیراز (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نظارت دقیق بازرسان بهداشتی استان بر رعایت اصول بهداشت در مدارس استان را در دستور کار جدی ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس قرار داد.

کد مطلب: ۱۱۲۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد
تاکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر نظارت دقیق بازرسان بر رعایت اصول بهداشت در مدارس

مهرزاد لطفی در یکصد و پنجاه و پنجمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کروناویروس، با اشاره به بازگشایی مدارس استان از امروز، از خانواده ها خواست تا نسبت به تقویت آموزش‌های مربوط به رعایت صحیح اصول بهداشتی به فرزندان خود اهتمام داشته باشند.

او تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل پاییز و احتمال شیوع آنفولانزا در جامعه، امسال لازم است همگی ما در رعایت موازین بهداشتی دقت ویژه‌ای داشته باشیم.

او در ادامه ضمن تبریک تداوم موفقیت دانشگاه علوم پزشکی شیراز در جشنواره شهید رجایی استان، این دستاورد را حاصل تلاش سازنده تمامی اعضای مجموعه دانشگاه در سراسر استان دانست و گفت: به ویژه در بحران کووید ۱۹، شاهد یکپارچگی تمامی اعضای خانواده سلامت فارس، در تحقق رسالت خدمت برای نجات آحاد جامعه بودیم.

لطفی در ادامه به بررسی آمار ابتلا در تمامی مناطق استان پرداخت و از اعضای این ستاد خواست تا دلایل شیوع در برخی شهرستان‌های دارای آمار بالای ابتلا بررسی شده و نتایج به دست آمده در نشست‌های بعدی اعلام شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین تشکیل کمیته‌ای برای ریشه یابی علت‌های مرگ و میر بیماران کووید ۱۹ استان را در دستور کار اعضای این ستاد قرار داد.

بررسی آخرین وضعیت کروناویروس در استان بر اساس آمار ابتلا در روزهای پایانی هفته گذشته، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی استان، روند پذیرش و بستری بیماران، موارد مرگ و میر مبتلایان به کروناویروس و علت‌های مرگ و میر، از دیگر نکات مورد بررسی در این نشست بود.

همچنین به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز روز گذشته با اعلام آخرین آمار ابتلا، بهبودیافته و جان باختگان ناشی از بیماری کووید ۱۹ در فارس را تا چهاردهم شهریورماه جاری، از والدین خواست تا نگران بازگشایی مدارس فرزندان خود در برخی نقاط استان نباشند.

عبدالرسول همتی با تبیین آخرین وضعیت کروناویروس در استان فارس، از بررسی ۲۵۷ هزار و ۴۸۶ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ تا کنون خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۴۴ هزار و ۳۰۱ بیمار در فارس به اثبات رسیده است.

همتی با ابراز تاسف نسبت به جان باختن ۱۱ هم استانی در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه 14 شهریورماه اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۸۴۰ نفر رسیده است.

او ادامه داد: تاکنون ۴۱ هزار و ۵۳۸ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، ۷۱۷ بیمار مشکوک و علامت‌دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۸۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: با توجه به بازگشایی مدارس در مناطق فارس، بازگشایی تحت نظارت و کنترل شدید بازرسان بهداشت استان و طبق پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه اعلام شده انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار