مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

اجرای با کیفیت سند تحول بنیادین مستلزم توجه جدی مسئولان ستادی، صف و مدارس است

زاهدان(پانا) -مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اعلام کرد سند تحول بنیادین، نقشه جامع نظام تعلیم و تربیت و بالاترین مرجع و سند بالا دستی است و نهادینه شدن آن مستلزم توجه جدی و همگانی است.

کد مطلب: ۱۰۷۶۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اجرای با کیفیت سند تحول بنیادین مستلزم توجه جدی مسئولان ستادی، صف و مدارس است

به گزارش اداره کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان، حمید رضا رخشانی اظهار کرد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان یک سند مادر و بالادستی که به تایید و تصویب بالاترین مراجع قانونی و علمی کشور از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای عالی آموزش و پرورش رسیده است، در صورت اجرای درست و کامل، نقش مهمی در عرصه تعلیم و تربیت آینده سازان میهن اسلامی خواهد داشت.

او ادامه داد: اجرای سند تحول یعنی همه مجموعه‌های ستادی، صف و مدارس برنامه های خود را از سند تحول اخذ کنند و به فراخور امکانات موجود خود تصمیم بگیرند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به نقش مدیران در تحقق اهداف سند تحول بنیادین تاکید کرد: ارتقای کیفیت در مدیریت آموزشگاهی یکی از سیاست های اصلی وزارت آموزش و پرورش است و اگر مدیری برنامه محور نباشد، خلأ بزرگی در پیش خواهد بود.
او با اشاره به نقش مهم معلمان و مدیران مدارس در اجرای برنامه های گوناگون آموزشی و تربیتی، عنوان کرد: با عملیاتی کردن برنامه سند تحول بنیادین، شاهد توسعه و تعمیق مهارت های حرفه ای متناسب با شرایط بومی، محلی و افزایش سازگاری، مسئولیت پذیری، ارتقاء عزت نفس و شکوفایی دانش آموزان باشیم.

رخشانی افزود: عدالت آموزشی، مدیریت به شیوه مشارکتی، ایجاد جو صمیمی بین همکاران، ارتقاء دانش معلمان، آسیب شناسی و مدرسه محوری از مولفه‌های مهم در اجرای بهینه سند تحول است.
او با اشاره به اهداف سند تحول بنیادین گفت: لازم است عدالت آموزشی سرلوحه کار ما باشد و از مدرسه به عنوان کانون اصلی تعلیم و تربیت و مهارت آموزی برای زمینه سازی آینده دانش‌آموزان حمایت کنیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: مدرسه محوری از مهمترین ارکان سند تحول بنیادین است که مبتنی بر زیر نظام ها اداره می شود و در این راستا رعایت عدالت آموزشی، حمایت و رسیدگی به مدارس کم برخوردار و بهره‌گیری از ظرفیت خیران نیک اندیش که یکی از رویکردهای سند تحول بنیادین است، مهم و ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار