توضیحات حکیم‌زاده درباره روز معلم، پایان سال تحصیلی، آزمون‌ها و مشکلات شبکه شاد

پیش بینی شده با توجه به اهمیت مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن به ویژه در پایه‌های اول دبستان اگر لازم باشد برنامه‌های جبرانی در شروع سال تحصیلی آینده لحاظ شود

تهران (پانا) _ معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش، صبح امروز جمعه 12 اردیبهشت ماه همزمان با روز بزرگداشت معلم باحضور در برنامه «صبح و نشاط» شبکه سه سیما درباره اتمام سال تحصیلی، امتحانات دوره ابتدایی و مشکلات کاربران با سامانه شاد توضیح داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۲۵۳
لینک کوتاه کپی شد
توضیحات حکیم‌زاده درباره روز معلم، پایان سال تحصیلی، آزمون‌ها و مشکلات شبکه شاد

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در این برنامه ضمن تبریک روز معلم به همه معلمان سراسر کشور عنوان کرد: افتخار می‌کنم که خودم همیشه یک معلم بودم و امروز هم عضو هیئت علمی دانشگاه تهران هستم.

حکیم‌زاده در پاسخ به سوالی درباره امتحانات دوره ابتدایی در پایان سال تحصیلی فعلی گفت: بر اساس دستورالعمل شورای عالی آموزش و پرورش، ارزشیابی توصیفی از سوی معلمان انجام می‌شود. البته در پایه ششم ابتدایی آزمون هماهنگی داشتیم که به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد که امسال برگزار نمی‌شود و بعد از اتمام محتوای کتاب‌های درسی معلمان پایه ششم ارزشیابی توصیفی را انجام خواهند داد.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیش بینی شده با توجه به اهمیت مهارت‌های پایه خواندن، نوشتن و حساب کردن به ویژه در پایه‌های اول دبستان اگر لازم باشد برنامه‌های جبرانی در شروع سال تحصیلی آینده لحاظ شود، عنوان کرد: معلمان زحمت می‌کشند و ارزشیابی انجام می‌دهند که حتما دانش‌آ‌موزان این مهارت‌ها را کسب کرده و به پایه بعدی بروند. اطمینان از یادگیری صحیح مهارت‌های پایه در برنامه کار آموزش و پرورش خواهد بود.

وی درباره شبکه آموزشی «شاد» و مشکلات برخی خانواده‌ها در استفاده از این برنامه گفت: آموزش و پرورش به دلیل لزوم داشتن یک برنامه منسجم و هماهنگ، که هم امکان نظارت را مهیا کند و هم محتواهای آموزشی مناسب را در اختیار دانش‌آموزان و خانواده‌ها قرار دهد، سامانه شاد را ایجاد کرد که اکنون اشکالاتی در این اپلیکیشن موجود است و شبانه‌روز برای رفع این اشکالات تلاش می‌شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش درباره آزمون‌های ورود به مدارس تیزهوشان گفت: مرکز ملی استعدادهای درخشان بعد از تصمیم‌گیری ستاد ملی مبارزه با کرونا در این زمینه اطلاع رسانی خواهد کرد. تلاش ما این است که هم سلامت دانش‌آموزان تامین و هم برنامه‌های آموزشی در جای خود اجرا شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره حضور چند دانش‌آموز در خانواده و امکان تداخل کلاس‌های آنها در سامانه شاد پاسخ داد: زمان برگزاری کلاس‌ها شناور است که دانش‌‌آموزان با توافق خانواده‌ها می‌توانند ساعت مناسب خود را به مدیران مدارس اعلام کنند. در صورت وجود تداخل زمانی کلاس‌ها برنامه کلاس جابه‌جا می‌شود. همچنین انواع فایل‌های آموزشی قابل دانلود در شبکه وجود دارد که دانش‌آموز می‌تواند بعد از کلاس به دیدن و شنیدن آنها اقدام کند. اگر دانش‌آموز به هر دلیلی امکان استفاده از شبکه شاد را نداشت، اقدامات جبرانی از سوی مدیران برای جبران عقب افتادگی پیگیری می‌شود.

حکیم‌زاده همچنین عنوان کرد که در صورت برگزاری امتحانات نهایی در برخی پایه‌ها، برگزاری آزمون و امتحان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار