رضا مددی: آموزش دانش‌آموزان رها نشده است

تهران (پانا) - مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد گرچه آموزش‌های ارائه شده از طریق فضای مجازی، کافی نیست، اما همین که آموزش دانش آموزان رها نشده، کار مثبتی از سوی وزارت آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۰۲۹۱۲۳
لینک کوتاه کپی شد
رضا مددی: آموزش دانش‌آموزان رها نشده است

رضا مددی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اینکه براساس شرایط اضطرار مدارس تعطیل است، وزارت آموزش و پرورش سیاست خوبی را برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان دارد و برای این آموزش‌ها از همه ظرفیت ها استفاده کرده است.

او گفت: وزارت آموزش و پرورش ساده‌ترین و فراگیرترین راه آموزش را از طریق صدا و سیما برنامه ریزی کرده است و اگرچه آموزش‌ها جای مدرسه را نمی‌گیرد، ولی بخشی از فاصله‌ها را پر می‌کند.

مددی ادامه داد: فراتر از این آموزش ها، بسیاری از مدیران و معلمان در مدارس تهران و شهرستان ها با دانش آموزان در ارتباط هستند و در دبستان که تک معلمی است این موضوع با شرایط بهتری پیگیری می‌شود. اکنون همه مدارس به شکل‌های مختلف از طریق فضای مجازی کار را انجام می‌دهند و آموزش ها به خوبی پیگیری می‌شود.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: البته برخی از معلمان خود به صورت جدی درس دانش‌آموزان را پیگیری می‌کنند که این نکته بسیار مهم است تا دانش آموزان بدانند همچنان برای وزارت آموزش و پرورش اهمیت دارند.

مددی افزود: اتفاق مثبت این است که همه مدارس و معلمان با توجه به شرایط موجود و با استفاده از امکانات فناوری جریان آموزش را دنبال می‌کنند و همه تلاش ها برای جبران بخشی از خلاء آموزشی است. معتقدیم این اقدامات جایگزین مدرسه نیست و نگاه آموزش و پرورش به موضوع تکمیلی تر است.

او اشاره کرد: اینکه دانش‌آموزان در خانه بیکار نمانند و ذهن آنها درگیر مسائل آموزشی شود برای ما مهم است. آموزش و پرورش از روز اول با شبکه آموزش و سایر شبکه ها برنامه ریزی جدی در این زمینه انجام داد که نکته مثبت همین است.

مددی اضافه کرد: همچنین ارتباط دانش آموزان با معلمان در استان ها، مناطق و شهرستان ها از طریق ویدیو کنفرانس پیگیری می‌شود تا آموزش از طریق گروه آموزشی به صورت جدی مورد توجه همه باشد.

او ادامه داد: یک تجربه جدید در آموزش و پرورش با توجه به شروع کرونا به وجود آمد تا درصورت بروز چنین شرایطی در آینده،‌ از این تجربه به خوبی استفاده و آموزش از طریق فضای مجازی دنبال شود.

مددی افزود: رویکرد آموزش و پرورش در این زمینه بسیار مناسب است و نگاه درستی به مسئله آموزش دارد. اگر به گفته ستاد ملی کرونا شرایط کشور تا ۱۵ فروردین به حالت عادی بازگردد؛ به طور قطع بعد از بازگشایی مدارس تصمیم های خوبی برای جبران درس های عقب مانده دانش آموزان اتخاذ خواهد شد.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش قطعا برای جبران عقب ماندگی های درسی دانش آموزان تصمیم گیری می کند؛ اگرچه باز هم تاکید می‌کنیم این کار جایگزین مدرسه نیست، اما ارزشمند است.

او در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است کلاس‌های آموزشی دانش آموزان پس از پایان سال تحصیلی در سال ۹۹ ادامه داشته باشد، گفت: هنوز مشخص نیست که در فصل تابستان برنامه‌ریزی برای آموزش دانش‌آموزان داشته باشیم یا نه؛ چون باید دید شرایط شیوع کرونا در آن زمان به چه شکلی است.

مددی در عین حال تاکید کرد: اگر موج شیوع کرونا در کشور در فروردین فروکش کند و مدارس بعد از تعطیلات رسمی کشور بازگشایی و خطر رفع شود، حتماً تصمیم های خوبی اتخاذ خواهیم کرد. باید بگذاریم فضا عوض شود.

او افزود: سناریوی اصلی آموزش و پرورش برای جبران عقب‌ماندگی درسی در آینده اعلام خواهد شد؛ چون اکنون در حال برنامه ریزی و اتخاذ تصمیم درباره این سناریو است.

مددی درباره تصمیم برای جبران عقب ماندگی درسی و آموزشی دانش‌آموزان گفت: تصمیم های ملی و استانی در آینده گرفته خواهد شد. اگر این بحران بعد از تعطیلات نوروز ادامه داشته باشد و مدارس به وقت خود بازگشایی نشوند، تصمیم های دیگری اتخاذ خواهد شد، اما آموزش و پرورش بچه‌ها را رها نمی‌کند.

او تاکید کرد: ارتباط معلمان با دانش آموزان موضوع بسیار مهمی است که باید این موضوع را رها نکنیم؛ چون غیر از مسائل آموزشی، مسائل فرهنگی، روحی و تربیتی دانش آموزان هم مهم است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نباید بیشتر از این با موضوع کرونا روبرو شوند؛ چرا که می تواند بر روحیه آنها تاثیر منفی بگذارد.

او در ادامه تاکید کرد: خوشبختانه اکنون آموزش به دانش‌آموزان به صورت شبانه‌روزی شده است و بسیاری از دانش آموزان حتی با توجه به اینکه معلمان برای آنها فیلم های آموزشی ارسال می‌کنند، در وقت هایی از بعد از ظهر و حتی شب ها نیز از این فیلم‌ها استفاده می کنند.

مددی افزود: یک تجربه در کنار تعطیلی مدارس به وجود آمد. اگرچه سلامتی دانش آموزان از همه چیز برای ما مهم تر است، اما امید است در آینده اینگونه مشکلات پیش نیاید، ولی درصورت پیشامد چنین مشکلاتی از این تجربه به خوبی استفاده خواهیم کرد.

او در عین حال گفت: تعطیلی مدارس کار مثبتی بود و معلمان و مدارس تجربه خوبی در این شرایط به دست آوردند، اما در این موقعیت وزارت آموزش و پرورش تمام مسائل را به خوبی دنبال می‌کند تا به آموزش دانش آموزان لطمه وارد نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار