والیبال ایران در المپیک 2020 توکیو

تهران (پانا) - 151 روز تا آغاز بازی های المپیک تابستانی 2020 توکیو باقی مانده است به همین بهانه نگاهی به روند صعود و گروه بندی تیم ملی در رقابت های المپیک پیش رو می اندازیم.

کد مطلب: ۱۰۲۶۳۰۴
لینک کوتاه کپی شد
والیبال ایران در المپیک 2020 توکیو

تیم ملی والیبال ایران سال 2019 را با برگزاری چهار رویداد بین الملی از جمله لیگ ملت های والیبال 2019،جام جهانی والیبال و قهرمانی مردان آسیا به اتمام رساند.

اما ایران در این سال مهم ترین رویداد چهار سال اخیر خود یعنی مرحله نخست انتخابی بازی های المپیک که به میزبانی روسیه را در پیش داشت

ایران درگروه D مسابقات با تیم های کوبا،مکزیک و روسیه میزبان همگروه بود درنهایت تیم ملی با دو برد برابر کوبا، مکزیک و شکست برابر روسیه موفق به صعود اما ایران برای صعود به المپیک در رقابت های والیبال انتخابی المپیک در قاره آسیا شرکت کرد و با کسب عنوان قهرمانی مسابقات انتخابی قاره ای مجوز حضور در المپیک را بدست آورد.

والیبال ایران در المپیک پیش رو در گروه A مسابقات باتیم های ژاپن میزبان،لهستان،ایتالیا،کانادا و ونزوئلا هم گروه است.

اما در گروه B مسابقات هم تیم های برزیل، آمریکا، روسیه، آرژانتین، فرانسه و تونس حضور دارند.

با توجه به گروه نسبتا آسان ایران دراین دوره بسیاری از کارشناسان بر این باور اند که ایران توانایی صعود از گروه خود را دارد.اما باید دید ایران در رقابت های المپیک و قبل ازآن مانند لیگ ملت های والیبال 2020 و جام واگنر لهستان چه نتایجی کسب می کند.

رقابت های المپیک از 3 تا 19 مرداد 99 به میزبانی توکیو ژاپن برگزار می شود.

*امیررضا همایون،خبرنگار دانش آموز پانا در منطقه 3

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار