نگاهی به فیلم‌های بخش نگاه نو (۲)

«بی‌صدا حلزون»: اولین فیلم بلند یک عکاس سینمایی

تهران (پانا) - کارگردان فیلم «بی‌صدا حلزون» می‌گوید اگر فیلمش در بخش سودای سیمرغ پذیرفته می‌شد می‌توانست برنده چند سیمرغ شود.

کد مطلب: ۱۰۰۸۸۷۸
لینک کوتاه کپی شد
«بی‌صدا حلزون»: اولین فیلم بلند یک عکاس سینمایی

بهرنگ دزفولی‌زاده پیش از این به عنوان عکاس سینمایی شناخته می‌شد و عکاسی بیش از ۸۰ فیلم سینمایی را از کارگردانان مختلف در کارنامه خود دارد. دزفولی‌زاده در کنار فعالیت اصلی خود در عرصه عکاسی، در قالب فیلم کوتاه و مستند کارگردانی را هم تجربه کرد و حالا با «بی‌صدا حلزون» اولین تجربه جدی خود در زمینه ساخت فیلم بلند داستانی را تجربه کرده است.

کارگردان «بی‌صدا حلزون» سازنده ۹ فیلم کوتاه مستند و داستانی است که این آثار در جشنواره‌های خارجی و داخلی هم حضور داشته و موفق به دریافت جایزه هم شده است. فیلم کوتاه «استون» ساخته دزفولی‌زاده بهار امسال در قالب مجموعه «فیلم‌های کوتاه روز» در گروه هنر و تجربه اکران عمومی شده است.

«بی‌صدا حلزون» قصه زن و شوهری کم‌شنوا و ناشنوا است که پسری ناشنوا دارند. اتفاقات فیلم به این خانواده و انتخاب‌های افراد می‌پردازد. با توجه به اینکه اولین فیلم دزفولی‌زاده ناشنوایان را محور داستان و روایت فیلم قرار داده است، می‌تواند یکی از آثار متفاوت جشنواره سی‌وهشتم باشد.

کارگردان فیلم که انتظار داشت فیلمش در بخش سودای سیمرغ هم شرکت داده شود درباره این موضوع گفت: « فکر می‌کنم مقداری در حق «بی‌صدا حلزون» جفا شده است. ما تلاش کردیم یک فیلم باورپذیر از مشکلات ناشنوایان برای جامعه شنوا بسازیم اما همین فیلم را به بخش سودای سیمرغ راه نداده‌اند. اگر «بی‌صدا حلزون» از لحاظ ساختار، محتوا یا هر چیز دیگری مشکل داشت در بخش نگاه نو هم انتخاب نمی‌شد!»

هانیه توسلی، مهران احمدی، پدرام شریفی، محسن کیایی، علیرضا جلالی‌تبار، بهنوش بختیاری، بیژن بافکار، شیرین ولی‌پور و مجتبی شکری بازیگران «بی‌صدا حلزون» هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار