در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل سردار در بغداد رخ داد

شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در حمله تروریستی آمریکا

جلسه فوق‌العاده شورای عالی امنیت ملی برگزار می‌شود

تهران (پانا) - سردار قاسم سلیمانی فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل سحرگاه امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به خودروی حامل وی در اطراف فرودگاه بغداد، شهد شیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

کد مطلب: ۹۹۱۷۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در حمله تروریستی آمریکا

صبح امروز سیزدهم دی نود و هشت بالگردهای ارتش آمریکا بر فراز فرودگاه بین المللی بغداد به پرواز درآمدندو سه راکت به محوطه اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد درمحلی نزدیکی پایانه خروجی مسافران برتاپ کردند که این امر باعث تعطیلی فوری فرودگاه بغداد شد و مشخص شد که هدف حمله خودرو حامل اعضای الحشد الشعبی بوده است.

در جریان این حمله،سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی فرمانده خستگی‌ناپذیر جبهه‌های حق علیه باطل شهدشیرین شهادت را سر کشید و به یاران شهیدش پیوست.

«ابو مهدی مهندس» جانشین فرمانده الحشد الشعبی نیز در این حمله تروریستی به شهادت رسید.

در عین حال گفته می‌شود داماد سردار سلیمانی نیز جزو همراهان سردار سلیمانی بوده که او نیز به شهادت می‌رسد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با صدور اطلاعیه‌ای اخبار مربوط به شهادت سردار سرلشکر قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تایید کرد.

«‏نعیم قاسم» جانشین «حسن نصرالله» رهبر گروه حزب الله لبنان به همراه داماد سردار سلیمانی نیز در این عملیات تروریستی به شهادت رسیدند

سپاه پاسداران در اطلاعیه خود آورده است: سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید.

کیوان خسروی سخنگوی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نیز با تسلیت شهادت سردارسپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پرافتخار نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد: از ساعاتی دیگر جلسه فوق العاده شورای عالی امنیت ملی برای بررسی اقدام جنایتکارانه حمله به خودرو سردار سلیمانی در بغداد که منجر به شهادت ایشان شد، برگزار می‌شود.

سرلشکر شهید قاسم سلیمانی در سال ۱۳۳۵ در روستای کوهستانی و دورافتاده قنات ملک در شهرستان رابر استان کرمان به دنیا آمدودر سن دوازده سالگی و پس از پایان تحصیـلات دوره ابتدایی، زادگاه خود را ترک کرد و مشغول به کار بنایی در کرمان شد و چندی بعد نیز به عنوان پیمانکار در سازمان آب مشغول به کار شد و در همان سال‌ها نیز فعالیت‌های انقلابی خود را آغاز کرد

اوکه پس از پیروزی انقلاب، به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی درآمد در ابتدای جنگ فرماندهی دو گردان از نیروهای کرمانی را برعهده داشت تا اینکه با پیشنهاد شفاهی سردار شهید حسن باقری، تیپ جدیدی از نیروهای کرمان را تشکیل داد که اندکی بعد در زمستان سال شصت و یک به لشکر چهل و یک ثارالله ارتقاء یافت که شامل نیروهایی از کرمان، سیستان و بلوچستان و هرمزگان می‌شد.

شهیدقاسم سلیمانی در سال ۱۳۸۹ با حکم حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا با یک درجه ارتقا به درجه سرلشکری نائل آمد اما هنوز هم در افکار عمومی همه او را «حاج قاسم» می‌خوانند.

او در عراق «حشد الشعبی» و در سوریه «بسیج مردمی» را شکل داد و با کمک آنها و هدایت و مشاوره نیروی قدس سپاه، طی شش سال، بساط تروریست‌ها در این دو کشور تقریبا جمع شد.

شاید یکی از اهداف اصلی دشمنان برای سقوط سوریه، قطع کردن ارتباط ایران و حزب‌الله لبنان بود ولی با شکست داعش و نقش آفرینی نیروی قدس در سوریه و عراق، یک حلقه مستحکم به نام حلقه مقاومت تشکیل شد و زنجیره ایران، عراق، سوریه و لبنان و فلسطین را به هم متصل کرد.

جای تردید نیست که این موضوع خلاف خواست آمریکا و اسرائیل است ولی با فرماندهی «قاسم سلیمانی» در عمق میدان و تشکیل بسیج مردمی در سوریه و عراق این موضوع به واقعیت بدل گشت و اتحادی از جنس پاسداران، فاطمیون، زینبیون، حیدریون و... راایجاد کرد.

نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در مدیریت منطقه و مقابله با دشمنان، القابی چون «شبح فرمانده»، «قدرتمندترین فرد خاورمیانه» و «کابوس اسرائیل» را از سوی آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها، برای او به دنبال داشته است.

او در طول دوران دفاع مقدس، با لشکر تحت‌ امر خود در عملیات‌های زیادی از جمله، والفجر ۸، کربلای ۴، کربلای ۵ و تک شلمچه حضور موثر داشت واز جمله نقاط درخشان فرماندهی سردار سلیمانی بر نیروی قدس، تقویت حزب‌الله لبنان و گروه‌های مبارز فلسطینی بود که نمود عینی آن را در نبردهای متعددی ازجمله جنگ سی وسه روزه حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی و پیروزی مبارزان فلسطینی در جنگ بیست و دو روزه غزه علیه ارتش مجهز اسرائیل دیدیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار