طرح رصد و پایش داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان بروجن در حال اجرا است

شهرکرد (پانا) - در طرح پایش نحوۀ خدمات‌رسانی داروخانه‌های دامپزشکی، نمایندگان مجموعۀ دستگاه‌های نظارتی، کارشناسان دامپزشکی را همراهی کردند

کد مطلب: ۹۸۸۰۰۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح رصد و پایش داروخانه‌های دامپزشکی شهرستان بروجن در حال اجرا است

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن با اشاره به اهمیت خدمات‌رسانی مطلوب به بهره‌برداران حوزۀ دامپزشکی بیان داشت: در این طرح که با همکاری شبکه دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و فرمانداری شهرستان بروجن انجام شد، رصد و پایش نحوۀ خدمات‌رسانی و بررسی قیمت داروهای دامپزشکی توسط نمایندگان دستگاه‌های نظارتی مرتبط، انجام شد.

دکتر داوود ربیعی گفت: تمام داروهای دامپزشکی مجاز، دارای مجوز تولید یا واردات از سازمان دامپزشکی هستند و عرضه و فروش داروهایی خارج از این ضوابط، به منزلۀ فروش داروهای غیرمجاز تلقی شده و فرد متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

وی به بهره‌برداران این حوزۀ دامپزشکی توصیه کرد: برای تهیۀ داروهای دامپزشکی، هنگام مراجعه به داروخانه دامپزشکی، نسخۀ دامپزشک را همراه داشته و هنگام تهیۀ داروی مورد نیاز خود، به تاریخ تولید، تاریخ انقضای مصرف، مجوز سازمان دامپزشکی و مدت زمان پرهیز از مصرف دارو توجه داشته باشند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بروجن گفت: تعدادی از داروهای حوزه دامپزشکی با ارز دولتی وارد کشور شده است که قیمت آنها بر اساس بخشنامۀ سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان مشخص می باشد و هرگونه گرانفروشی یا احتکار دارو خلاف قانون بوده و مشمول جریمه‌های تعزیراتی خواهد بود.

وی ادامه داد: وجود داروهای قاچاق ضربات مهلکی به صنعت داروسازی کشور زده و مصرف آنها به دلیل عدم اطمینان از کیفیت و شرایط نگهداری دارو، می‌تواند باعث تشدید ییماری در دام بیمار و ایجاد انواع مقاومت‌های دارویی در دام‌های بیمار گردد.

وی افزود: در حال حاضر هفت باب داروخانۀ دامپزشکی در سطح شهرستان بروجن در حوزۀ دام، طیور، آبزیان و زنبور عسل مشغول به ارائۀ خدمات به بهره‌برداران هستند که توسط کارشناسان شبکه دامپزشکی این شهرستان به صورت دوره‌ای مورد بازرسی و پایش قرار می‌گیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار