راه اندازی مرکز مشاوره ای نوید در مروست

مروست (پانا) -معاون پرورشی و فرهنگی اداره آموزش و پرورش منطقه مروست  از راه اندازی مرکز مشاوره ای نوید در این منطقه به منظور کاهش آسیب های اجتماعی دانش آموزان ومشاوره تحصیلی خبرداد.

کد مطلب: ۹۷۶۱۸۳
لینک کوتاه کپی شد
راه اندازی مرکز مشاوره ای نوید در مروست

"حسن فلاحتی" در گفتگو با خبرنگار پانا اظهار کرد: یکی از نهادهای اجتماعی نهاد آموزش و پرورش است که مسئولیت مهمی در تربیت کودکان، نوجوانان و جوانان بر عهده دارد.

وی افزود: وظیفه نهاد آموزش و پرورش، در آماده کردن دانش آموزانی که نیروی انسانی فردا تلقی می شوند، برای مواجهه و سازگاری با مقتضیات قرن بیست و یکم که از حساسیت ویژه ای برخوردار است بسیار حساس و سنگین است.

"فلاحتی" با اشاره به رشد روز افزون آسیب های اجتماعی تصریح کرد: اضطراب، افسردگی، سوء مصرف مواد مخدر، رفتارهای نابهنجار، مشکلات تحصیلی، گرایش ارتباط با جنس مخالف و ... از جمله مشکلات روانی اجتماعی دانش آموزان است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مروست در خصوص اهمیت نقش مشاوران توضیحاتی داد و افزود: مشاورین از عوامل مـؤثر تأمین بهداشت روانی دانش آموزان در مدارس هستند و استفاده از خدمات راهنمایی مشاوره در آموزش و پرورش در نهایت به تأمین بهداشت روانی دانش آموزان منجر می شود.

"فلاحتی" اظهار کرد: دانش آموزانی از سلامت روانی برخوردار هستند که خود را فردی ارزشمند و قابل احترام بدانند و به توانائیهای خود اطمینان داشته باشند و بدون دغدغه خاطر و ناراحتی با واقعیات زندگی مواجه شوند و کل وجودشان را همانگونه که هست بشناسند و بپذیرند و با آرامش خاطر و احساس امنیت و با شوق و امید زندگی کنند.

وی اضافه کرد: دانش آموزی که با بحران و مشکل روانی مواجه است توانایی ایستادگی در برابر فشارهای وارده را ندارد و در حل مشکلات به طور منطقی و سنجیده عاجز است و تعادل روانی بهم خورده ای دارد از این جهت چنین دانش آموزی جهت حل مشکل و برقراری تعادل به مشاوره نیاز دارد.

"حسن فلاحتی" از راه اندازی مرکز مشاوره ای نوید آموزش و پرورش در مروست خبر داد و گفت: در این مرکز مشاوران آموزش و پرورش برای ارائه خدمات مختلف مشاوره و به منظور کاهش آسیب اجتماعی حضور خواهند داشت و هم اکنون در حال تدوین دستورالعمل های لازم برای راه اندازی مرکز مشاوره ای نوید آموزش و پرورش هستیم.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مروست گفت: آموزش و پرورش به لحاظ گستردگی جامعه هدف به طور حتم آسیب هایی دارد اما به دلیل موقعیت فرهنگی استان خوشبختانه وضعیت آسیب های اجتماعی خراسان شمالی نسبت به سایر استان ها مطلوب است.
لازم بذکر است (مشاوره تحصیلی،مشاوره تربیتی،مشاوره خانواده،مشاوره ازدواج، مشاوره دینی مذهبی و غیره)رامیتوان از خدمات این مرکز نام برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار