وزیر آموزش و پرورش:

آموزش و پرورش باید کانون یادگیری محله و مرکز تبادل آگاهی باشد

در جلسه مدیران شهرستان های استان گلستان با حضور وزیر آموزش و پرورش اتفاق افتاد

گرگان (پانا) _ عصر امروز ۲۵ مهرماه ۹۸ گردهمایی مدیران آموزش و پرورش شهرستان های استان گلستان با حضور وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولین کشوری ، استانی و شهرستانی در سالن فرهنگ این اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۹۶۲۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش باید کانون یادگیری محله و مرکز تبادل آگاهی باشد

به گزارش سجاد قاسمی خبرنگار خبرگزاری پانا گلستان ؛ وزیر آموزش و پرورش در این جلسه گفت: نگاه ما به آموزش و پرورش توسعه محور است و استان گلستان جزو استان هایی است که مسئولین آن به موضوعات و دغدغه های جدی دستگاه آموزش و پرورش فکر می کنند.

وی اضافه کرد: ما در برابر مشکلات و مسائل، مسئولیت حل آن‌ها را بر عهده داریم و نباید اینگونه نه وظیفه انتقال آنها را و در صورتی که اینگونه باشد خلاقیت و تفکر را به یکسو نهاده ایم.

حاجی میرزایی با بیان اینکه مشکلات را باید در سطح خودش حل کنیم و از انتقال آنها به سطوح بالاتر بپرهیزیم گفت: اگر خواهان حل مشکلات آموزش و پرورش هستیم همه ما باید وارد میدان شده و با کارهای سنجیده آنها را رفع و حل کنیم و در این زمینه از طرح ها و ایده های خلاقانه حمایت و پشتیبانی نماییم.

این مقام مسئول جلسات شورای آموزش و پرورش را بسیار مهم و جدی قلمداد کرد و گفت:اعضای این جلسات، ظرفیت‌های بومی و آگاه به مشکلات منطقه اند لذا تصمیماتی که در این جلسات اتخاذ می شود بسیار مهم بوده و می تواند راهگشا باشد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: مسائل مربوط به نیروی انسانی آموزش و پرورش مربوط به امروز نیست و این مهم، به دهه های گذشته برمی گردد که متاسفانه به طور کامل حل نشدهاست و ما این نگرانی را به دولت گزارش داده‌ایم تا در پی حل جدی آن برآییم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: دستگاه آموزش و پرورش قبل از آنکه بتواند مسئله اصلی کشور محسوب شود باید بتواند مسئله اصلی شهر و محله قرار بگیرد یعنی آموزش و پرورش باید کانون یادگیری محله باشد و ریشه های خود را از آنجا تقویت کند و به عنوان یک مرکز تبادل آگاهی مطرح شود.

وی با بیان اینکه برآیند آموزش هایی که به دانش آموزان داده می شود باید با محتوای سند بنیادین آموزش و پرورش همسو باشد گفت: باید آموزش ها قابلیت عملی و مهارتی افراد را گسترش دهند و از توجه صرف به حوزه دانشی دانش آموزان با پرهیز کرد. وی ادامه داد: باید به آموزش مهارت محور دانش آموزان توجه اساسی شود زیرا باعث می شود که اقتصاد کشور از پایه دگرگون شده و بهبود یابد و که این خود نیز نقش بسزایی در امید بخشی به جامعه دارد.

حاجی میرزایی اضافه کرد: آموزش و پرورش قطعاً در پیشگیری از آسیب های اجتماعی موثر است و در این مقوله نقش خطیری بر عهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص منزلت معلمان گفت: شأن معلمان بسیار بالا و مهم است اما آنچه از آن هم بالاتر است این است که معلمان، خود منزلت و شأن خود را حفظ کرده و به جایگاه مقدس خود توجه ویژه داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: اگر می خواهیم تربیت دانش‌آموزان را چند ساحتی کنیم به طوری که همه اهداف سند تحول بنیادین تحقق یابد باید از همه ظرفیت های فکری در تمام سطوح بهره مند شده و کمک بگیریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار