اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی گامی مهم در شناسایی کودکان دارای مشکلات آموزشی

رشت (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش گیلان گفت: در اجرای طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، کودکان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان به لحاظ بینایی، شنوایی و ضریب هوشی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۹۶۱۵۱۴
لینک کوتاه کپی شد
اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی گامی مهم در شناسایی کودکان دارای مشکلات آموزشی

به گزارش پانا به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گیلان، نادر جهان آرای در آیین گرامیداشت روز جهانی نابینایان در سالن بانک صادرات رشت با اشاره به سنجش 31 هزار و 567 نوآموز پیش دبستانی و دانش آموز پایه اولی اظهار داشت: از این تعداد 4 هزار و 594 نفر برای بررسی بیشتر تخصصی در زمینه های: کم توان ذهنی، شنوایی، بینایی و اوتیسم به مراکز درمانی ارجاع شدند.

وی با بیان این که ایجاد فرصت های برابر آموزشی برای همه کودکان و نوجوانان مورد تاکید آموزش و پرورش است، افزود : علاوه بر این مسئولان در آموزش و پرورش استثنایی وظیفه خود می دانند که فرصت های برابر آموزشی را برای همه علاقمندان به امر آموزش فراهم کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با بیان این که با اجرای طرح سنجش سلامت، کودکان دارای مشکلات در زمینه های یاد شده بدو ورود به دبستان شناسایی و در آموزش و پرورش استنثایی تحت آموزش قرار می گیرند، خاطر نشان کرد: ضروریست تا شرکای فعال به ویژه اولیا به دلیل دسترسی آسان تر به کودکان در این باره یاریگر آموزش و پرورش باشند.

جهان آرای اظهار داشت: شناسایی زودهنگام این کودکان در فراهم کردن فرصت های بهتر و بهنگام برای آنها بسیار موثر است.

۱۵اکتبر مصادف با ۲۳ مهر ماه روز جهانی نابینایان (عصای سفید) نام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار