نتایج اولیه کنکورسراسری ۹۸:

ورود 81 دانش آموز هرمزگانی به رشته پزشکی

قبولی رشته های مهندسی دانشگاه های معتبر افزایش یافته است

هرمزگان(پانا)-استخراج اطلاعات اولیه از نتایج کنکور 98 بیانگر آن است که در سه رشته پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی، تعداد 81 دانش آموز هرمزگانی وارد دانشگاه شدند که این آمار جدای رشته های دیگر پزشکی و پیراپزشکی می باشد و همچنین شواهد نشان از رشد قبولی دانش آموزان هرمزگانی دررشته های مختلف مهندسی دانشگاههای معتبر و مشهور کشور دارد.

کد مطلب: ۹۶۱۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
ورود 81 دانش آموز هرمزگانی به رشته پزشکی

به گزارش خبرگزاری پانا هرمزگان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش هرمزگان، استخراج اولیه اطلاعات کنکور سراسری سال 98 کشور، حاکی از رشد قبولی دانش آموزان هرمزگان در رشته های پزشکی و مهندسی دانشگاههای معتبر کشور دارد.

سال گذشته رتبه قبولی هرمزگان در کنکورسراسری با جهش چندپله ای به جایگاه هفدهم کشور رسید و امید است با نتایج کنکور سال جاری این جایگاه ارتقاء یابد.

از نتایج جهش علمی قابل محسوس دانش آموزان استان در سال جاری می توان به جذب حدود 105درصدی سهمیه دانشگاه فرهنگیان توسط دانش آموزان هرمزگانی اشاره کرد این درحالی است که به علت پائین بودن تراز علمی دانش آموزان و به حد نصاب نرسیدن نتایج علمی همیشه بخشی از سهمیه استان از بین می رفت.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در همین راستا با اشاره به پالایش نتایج اولیه رتبه های کنکور سال 98، اظهار داشت: نتایج کامل کنکور همیشه بعد از ماه مهر توسط سازمان سنجش کشور به تمام استان ها اعلام می گردد ولی در پالایش های اولیه از مناطق 22 گانه آموزش و پرورش، تا کنون 81 دانش آموز هرمزگانی در رشته پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی موفق شدند وارد دانشگاه علوم پزشکی شوند.

وی افزود: این آمار افراد قبول شده در رشته های دیگر مجموعه پزشکی و پیراپزشکی ازجمله پرستاری، مامایی، هوش بری، اتاق عمل و غیره را در برنمی گیرد.

موسی دادی زاده سرخائی ادامه داد:آموزش و پرورش ناحیه یک بندرعباس با 34 قبولی در سه رشته پزشکی، دندانپزشکی و دارو سازی در دانشگاه علوم پزشکی بیشترین میزان پذیرش را داشته است .

این مسئول، آموزش و پرورش ناحیه دو بندرعباس را با دارا بودن 18 قبولی در رشته های پزشکی عنوان شده، در جایگاه دوم استان اعلام کرد و آمار پذیرفته شدگان شهرستان بستک در این سه رشته را 10 قبولی، شهرستان رودان با 4 قبولی، پارسیان با 4 پذیرفته شده، جناح با 5 قبولی، لنگه با دو نفرقبولی، میناب با 2 و قشم و خمیر را با یک قبولی، عنوان کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان به رشد قبول شدگان در رشته های مهندسی دانشگاه های بزرگ کشور اشاره کرد و گفت: نتایج کلی کنکور از طریق سازمان سنجش اعلام نشده است ولی شواهد دال بر رشد کمی و کیفی رشته های قبولی دانش آموزان ما در دانشگاه های بزرگ ومعتبر کشور ازجمله دانشگاه صنعتی شریف،امیر کبیر، دانشگاه تهران، دانشگاه شیراز، اصفهان، تبریز و مشهد می باشد.

دادی زاده بیان کرد: خوشبختانه جایگاه علمی و رتبه علمی دانش اموزان هرمزگان در کنکور 98 بسیار مطلوب بود به گونه ای که شاهد قبولی تعداد زیادی از دانش آموزان در رشته های خوب دانشگاههای معتبر کشور هستیم و از طرفی با تراز علمی خوب دانش اموزان هرمزگان، علاوه بر جذب صدرصد سهمیه دانشگاه فرهنگیان استان که برای اولین بار اتفاق افتاد، حدود 5درصد از سهمیه دانشگاه فرهنگیان دیگر استانها را نیز جذب کردیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار