همیاران پلیس نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی رانندگی

قم (پانا)- فرمانده انتظامی استان قم گفت: نقش همیاران پلیس در کاهش تصادفات و حوادث رانندگی مفید و موثر بوده و ما در صدد توسعه و گسترش استفاده از ظرفیت عظیم همیاران پلیس هستیم.

کد مطلب: ۹۵۹۲۴۴
لینک کوتاه کپی شد
همیاران پلیس نقش موثری در کاهش حوادث رانندگی رانندگی

سردار " عبدالرضا آقاخانی" در همایش آموزش فرهنگ ترافیک سنین پایه، که با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری،معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش و مدیرعامل سازمان ترافیک و جمع کثیری از همیاران پلیس در شهرک ترافیک قم برگزار شد، اظهار داشت:وضعیت تصادفات در کل کشور، وضعیت مناسبی ندارد ، یکی از دغدغه های همه مسئولان کشور بحث کاهش تصادفات بویژه تصادفات فوتی در سراسر کشور است.
وی افزود: کشته شدن 16 هزار نفر در سال در جاده های درون و برون شهری نشان دهنده این است که هنوز به نقطه مطلوب در امر کاهش تصادفات است، دست نیافته ایم.
سردار آقاخانی ادامه داد: پتانسیل عظیم دانش آموزان و نونهالان بعنوان همیاران پلیس در قم حدود 300 برابر کارکنان راهنمایی و رانندگی استان قم است و این یعنی توانی بالقوه که بایستی به نحو مطلوب از آن استفاده کرد.
فرمانده انتظامی استان اضافه کرد: استفاده از همیاران پلیس تاثیرات مناسبی در کاهش تصادفات داشته و نقش آفرینی آنان در فرهنگ ترافیک و راهنمایی و رانندگی نقش پررنگی است ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است .
سردار آقاخانی در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: در 6 ماهه اول امسال نسبت به سال گذشته در تصادفات فوتی با 11 درصد کاهش مواجه بودیم اما 140 کشته در طول این 6 ماه زیاد است و بایستی چاره ای اندیشیده شود.
فرمانده انتظامی استان ابراز کرد: در تصادفات جرحی حدود 10 درصد افزایش داشتیم بنابراین می طلبد همیارانی که در جمع خانواده ها و خودروها بعنوان سرنشین هستند، به والدین یا راننده ها تذکر دهند و تخلفات آن ها را گوشزد کنند تا خدایی ناکرده اتفاق ناگواری رخ ندهد .
سردار آقاخانی اعلام داشت: اگر خدایی ناکرده فردی در تصادفات رانندگی جان خودش را از دست بدهد خانواده اش آسیب می بیند و جبران هم ندارد، بنابراین ما باید در توسعه فرهنگ ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی سرمایه گذاری کرده و آن را توسعه دهیم ،یکی از عناصر قابل استفاده ظرفیت همیاران پلیس است .
فرمانده انتظامی استان خاطرنشان کرد: مسئولان آموزش و پرورش استان همکاری و اقدامات موثری در این زمینه صورت داده اند، سازمان های دیگر نیز سهیم هستند از جمله شهرداری و این زمینه ها در قم وجود دارد، نفوذ کار عملی در حوزه راهنمایی و رانندگی بیشتر از کار تئوری است .
سردار آقاخانی تاکید کرد: بایستی آموزش ها به روز بوده تا تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد، کار آموزش و پرورش تاثیر مستقیمی در ماموریت های نیروی انتظامی دارد، امیدواریم روز به روز بر هوشمندی و اقتدار پلیس افزوده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار