طرح رویش امسال در پیش دبستانی های یزد اجرا می شود

یزد (پانا) –- معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش و پرورش درگفتگو با خبرنگار پانا گفت : طرح بسته آموزشی رویش با هدف افزایش دقت ، تمرکز و حافظه دانش آموزان و با رویکرد بازی محوری از مهرماه امسال درمراکز پیش دبستانی نواحی یک ودو یزد اجرائی می شود.

کد مطلب: ۹۵۳۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح رویش  امسال در پیش دبستانی های یزد اجرا می شود

"سعیده بهادرزاده "این طرح آموزشی را حاصل تلاش 9 ماهه مدیران ، مربیان و کارشناسان دوره پیش دبستانی استان یزد دانست و افزود : از آنجائی که دوره پیش دبستانی یک دوره تربیتی است نه آموزشی، فلذا هرگونه خواندن ، نوشتن یادگیری الفبا و اعداد درمراکز پیش دبستانی ممنوع است و این بسته با محوریت بازی اجرا می شود .

"بهادرزاده " افزود : دراین طرح نوآموزان کارها وفعالیت های را خلق می کنند که از پیش تعیین شده نیست وکودکان دراین بازی ها به سوی خلاقیت ، تفکر انتقادی ، تقویت حافظه دیداری و شنیداری و دست ورزی هدایت می شوند.

ایشان با تاکید براینکه در این بسته آموزشی هیچ گونه کتاب یا نوشت افزاری به جز کتاب راهنمای مربی وجود ندارد افزود: دراین طرح آموزش ، مبتنی برپروژه پیش بینی شده یعنی نوآموز همراه با مربی واولیای خود شروع به مشاهده و جمع آوری اطلاعات می کند و برای سوالات خود به دنبال پاسخ است .

این مسئول ادامه داد یافته های نوآموزان درقالب عکس ، فیلم ، کاردستی و سایر دست ساخته ها درکلاس به اشتراکم گذاشته می شود ودر پایان سال درقالب یک نمایشگاه در معرض دید اولیا قرار خواهد گرفت .

"سعیده بهادرزاده " افزود : دراین طرح مربی به عنوان مشاهده گراست وهرجا لازم باشد به عنوان مربی نقش هدایت ویادگیری را انجام می دهد .

وی خاطرنشان کرد این طرح امسال به صورت پایلوت در پیش دبستانی های ناحیه یک ودو یزد اجرا می شود وانشالله در سالهای آتی به تمام شهرستانها استان تعمیم داده خواهد شد .

"بهادرزاده " از آغاز دوره آموزشی این طرح برای مربیان پیش دبستانی شهر یزد خبرداد و گفت : افزون بر 500 نفر از مربیان پیش دبستانی نواحی یک ودو یزد دراین دوره اموزشی شرکت کرده اند .

معاون آموزش ابتدائی اداره کل آموزش وپرورش استان افزود : کلاس های مذکور از شنبه 23 شهریور آغاز و تا پنج شنبه 28 شهریور ماه در دو نوبت صبح وعصر ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار