در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

جهانبخش سلطانی: آثار مرتبط با کودک و نوجوان باید با عشق و مهربانی قضاوت شود

تهران (پانا) - جهانبخش سلطانی، بازیگر پیشکسوت اصفهانی، عقیده دارد فیلم‌هایی که در سینمای کودک و نوجوانان تولید می‌شود باید به لحاظ تکنیک، انتخاب مضامین و تفکراتی که مطرح می‌کنند نمایاننده دنیای کودکان و نوجوانان باشند

کد مطلب: ۹۴۹۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
جهانبخش سلطانی: آثار مرتبط با کودک و نوجوان باید با عشق و مهربانی قضاوت شود

سلطانی که یکی از اهداکنندان جوایز بخش جلوه‌گاه امید سی و دومین جشنواره فیلم کودک و نوجوان بود، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره سینمای کودک و آثار تربیتی آن گفت: دنیای کودکان و نوجوانان دنیای پاکی و معصومیت است و سینمای کودک نیز به تبع آن بیانی از معصومیت، زیبایی و عشق است و همه این تولیدات سینمای کودک می‌تواند در تعالی تفکرات و تربیت نسل کودک و نوجوان ما تاثیرگذار و ماندگار باشد.

این بازیگر اصفهانی درباره بخش جلوه‌گاه امید و تلاش سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف در تشویق آثار تولیدشده در سینمای کودک و نوجوان، که هرسال در ایام جشنواره فیلم کودک و طی مراسمی جداگانه به فیلم‌های منتخب خود جوایزی اهدا می‌کنند، گفت: در این بخش، سازمان‌های مختلف هر یک طبق رسالتی که دارند گامی در جهت تقویت و تشویق سینمای کودک و نوجوان برمی‌دارند که قابل ستایش است؛ هرچند هنوز بسیاری بخش‌های دولتی و غیردولتی هستند که به جمع جلوه‌گاه امید وارد نشدند. به نظر من این جوایز هرقدر که کوچک باشد می‌تواند امیدبخش فیلمسازان و سایر فعالان سینمای کودک و نوجوان در تولید آثار بیشتر و بهتر باشد.

سلطانی افزود: آثار مرتبط با کودک و نوجوان همواره باید با عشق و مهربانی قضاوت شود. یکی از مهم‌ترین اصولی که می‌توانیم از کودکان بیاموزیم سادگی و مهربانی است و من امیدوارم که همه ما که در این حوزه فعالیت می‌کنیم مانند کودکان با صاف بودن و مهربانی قدم برداریم.

بازیگر سریال «قصه‌های مجید» در پایان با اشاره به لزوم بهبود بخشی به تولیدات عرصه سینمای کودک و نوجوان تاکید کرد: فیلم‌ها باید به لحاظ تکنیک، انتخاب مضامین و تفکراتی که مطرح می‌کنند نمایاننده دنیای کودکان و نوجوانان باشند و دغدغه‌های این نسل را منتقل کنند و نیز توانایی آن را داشته باشند که نگاه مخاطب را توسعه داده، او را به سمت دنیایی بهتر راهنمایی کنند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار