مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش: تعداد رشته‌های «ایران مهارت» به ۵۰۰ رسید

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش از افزایش رشته‌های مهارتی طرح «ایران مهارت» از ۲۳۷ به ۵۰۰ رشته خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۸۸۱۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش: تعداد رشته‌های «ایران مهارت» به ۵۰۰ رسید

به گزارش ایسنا، مصطفی آذر کیش، بابیان اینکه ۲۳۷ پودمان و استاندارد مهارتی در طرح ایران مهارت بارگذاری شده که به ۵۰۰ مورد افزایش خواهد یافت، افزود: به‌این‌ترتیب پودمانی‌هایی که دانش آموزان می‌توانند در آن آموزش ببینند متنوع‌تر می‌شود.

او افزود: این دوره برای دوره اول متوسطه ۶۰ ساعت در نظر گرفته‌شده است و بناست هر دانش‌آموز طی سه سال در دوره متوسطه اول سه سال، آموزش ۶۰ ساعت مهارت فنی و حرفه‌ای ببیند.

آذر کیش درباره اختیاری یا اجباری بودن حضور در طرح ایران مهارت گفت: در حال پیگیری برای توسعه این طرح هستیم اما فعلاً که اختیاری است و ۲۰ درصد دانش آموزان دوره متوسطه اول را تحت پوشش قرار داده است. طرح ایران مهارت از برنامه‌های مهم اوقات فراغت تابستان است.

مدیرکل دفتر فنی و حرفه‌ای و کاردانش وزارت آموزش‌وپرورش اشاره کرد: گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود و کمک می‌کند که آموزش در دوره متوسطه دوم و در فنی و حرفه‌ای و کاردانش کامل شود. اگر هم دانش‌آموزی در مقطع متوسطه دوم به رشته نظری برود، مزیت شرکت در این طرح این است که یک حرفه و مهارت را فراگرفته و ظرفیتی برای خود ایجاد کرده است.

آذر کیش بابیان اینکه ازجمله سیاست‌های اولویت‌دار آموزش‌وپرورش توسعه و تقویت مهارت‌آموزی و ترویج فرهنگ کارآفرینی گفت: توجه متوازن به ساحت‌های شش‌گانه تعلیم و تربیت ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است و به‌صورت جدی مورد تأکید وزارت آموزش‌وپرورش قرارداد و اجرای طرح ایران مهارت نیز در همین راستا در دست اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار