طرح همیار مشاور فرصتی برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس

تهران(پانا) – حسن کریمی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه6 تهران، طرح همیاران مشاور در مدارس را فرصتی برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس می داند و معتقد است دانش آموزان با همسالان خود راحت تر درد دل می کنند و باید به همکلاسی ها مهارت مشاوره صحیح را بیاموزیم. 

کد مطلب: ۹۰۹۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
طرح همیار مشاور فرصتی برای کاهش آسیب های اجتماعی در مدارس

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه6 تهران، در رابطه با طرح همیاران مشاور در مدارس گفت: از آنجاییکه دانش آموزان در یک سنی در میان همکلاسی های خودشان بسیار با هم خوب اند و راحت تر صمیمی می شوند تاجاییکه محرمانه ترین صحبت ها را با هم دارند و ممکن است این صحبت ها را گاهی حتی با پدر و مادر و معلم شان نداشته باشند در نتیجه ایده همیار مشاوردر مدارس شکل گرفت.
وی با بیان اینکه توجه به ظرفیت‌بالقوه‌در گروه همسالان دانش‌آموز برای شرکت فعال در برنامه‌های مشاوره دارای اهمیت است، افزود: اغلب دانش‌آموزان دارای مشکل‌ترجیح می‌دهند برای طرح مسائل خود و دریافت کمک اول به همسالان خود مراجعه کنند. درواقع طرح همیاران مشاور در کاهش آسیب های اجتماعی بسیار ضروری است.
کریمی با اشاره به محدودیت ساعت های حضور مشاورین در مدارس گفت: در دوره متوسطه اول گروه های مشاور در مدارس فعال هستند اما این مشاورها زمان کمی در مدرسه حضور دارند و اینگونه نیست که همیشه با بچه ها در ارتباط باشند واز طرف دیگر دانش آموزان خودشان در فضای خارج از مدرسه نیز با هم ارتباطات صمیمانه دارند. به همین دلیل طرح همیار مشاور بسیار اهمیت دارد.
حسن کریمی با اشاره به شخصیت کاریزماتیک برخی از دانش آموزان در فضای مدرسه گفت: عموما دانش آموزان با هم رابطه خوبی دارند و می توانند سنگ صبور بچه ها باشند و درددل بچه ها را بخوبی به مشاوران شان منتقل کنند. از این رو آموزش دانش آموزانی به عنوان هسته مشاوره هر مدرسه باعث می شود وقتی همسالان شان در مدرسه با آنها گفتگو و دردل می کنند بتوانند به دوستان شان بصورت صحیح کمک کنند.
وی با اشاره به برگزاری همایش همیاران مشاور دختر و پسر متوسطه در منطقه 6 شهر تهران گفت: همیار مشاور حدود 5 یا 6 سال است که بصورت جدی در حال پیگیری است و توانسته جای خود را تا حدودی باز کند اما هنوز مثل خود مشاوره در مدارس نیازمند زمان است تا جای خود را پیدا کند. همانند جریان های روانشناختی که معمولا زمان می برد تا شناخته شود اما امیدواریم با برگزاری این نوع همایش ها در مدارس این طرح به مرور زمان بتواند جای خود را پیدا کند و در بین مدیران مدارس نیز جدی تر گرفته می شود.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش منطقه6 تهران، اهداف اجرای این طرح را کمک به آینده تحصیلی و شغلی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: همیاران مشاور در مدارس یکی از کارهای شان هدایت تحصیلی است و یکی از بخش های مهم کاری شان کارهای سازشی است یعنی دانش آموزان را کمک کنند تا با وضع موجود سازگاری خوبی داشته باشند و با مشکلاتی که در مسیر زندگی و در سن نوجوانی با آن مواجه اند بتوانند راهکارمحور برخورد کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار