مراسم جشن روز درختکاری برگزارشد

بجنورد (پانا) - با حضور مسئولین منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بجنورد در محل دبستان دخترانه محدثه ،مراسم جشن روز درختکاری برگزار شد.

کد مطلب: ۸۹۹۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
مراسم جشن روز درختکاری برگزارشد

کارشناس ترویج و آموزش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بجنورد با تأکید بر فواید درختکاری اظهار داشت: امروزه آلودگی هوا به یک مشکل بسیار حاد برای سلامت ساکنان شهر تبدیل گشته است. آلودگی هوا روی همه مجراهای تنفسی، از بینی تا اعماق ریه‌ها اثر منفی می‌گذارد که می‌تواند علایم خیلی شدید چون برونشیت، آسم و عفونت‌های سینوسی را به ویژه برای کودکان و سالمندان در پی داشته باشد. زندگی در محیط آلوده شهر به مفهوم مراجعه بیشتر به پزشک و مراکز درمانی و مصرف داروی بیشتری است. پزشکان باید به جای در انتظار پذیرش بیمار نشستن و تجویز دارو به طور پیوسته روی بهبود شرایط محیط زندگی و ارزش هوای پاک برای سلامت ساکنان شهر تاکید می کنند لذا کنترل آلودگی‌ هوا و افزایش کیفیت آن از دیگر فواید درختان شهری به شمار می رود.

مسعود سلیمانی با اشاره به اینکه درختان با مقاومت در برابر جابجایی هوا سرعت باد را کاهش می‌دهند و همچنین سایه ای را برای استراحت ما فراهم میکنند ، ادامه داد: درختکاری آسان‌ترین، ارزان‌ترین، پاک‌ترین و زیباترین راه‌حل برای ایجاد یک شهر خنک است. درختان در روزهای گرم صدها لیتر آب را از ریشه‌ها به سمت برگ‌های خود پمپاژ می‌کنند. تبخیر این آب‌ها موجب خنک شدن محیط اطراف درختان می‌گردد. درجه حرارت هوا در مجاورت درختان به مراتب خنک‌تر از عرصه‌های بدون درخت است. هر چه درخت بزرگ‌تر باشد این تفاوت بیشتر است. درختان شهری به طور قابل ملاحظه‌ای موجب راحتی ساکنان، چه در بیرون و چه در درون خانه‌ها می‌شوند. اگر توده درختان درجه حرارت هوای محل را کاهش می‌دهد، یک درخت تنها در اولویت اول نه با کنترل درجه حرارت هوا،‌ بلکه با کنترل تشعشعات خورشید موجب راحتی و سلامت انسان می‌شود.

درپایان مراسم، چند نهال، توسط کارشناس ترویج و آموزش اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و دانش آموزان مدرسه کاشته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار