در دیدار استاندار سمنان و مسئول بابل عراق عنوان شد:

سطح روابط تجاری، صنعتی و گردشگری بین سمنان و بابل عراق ارتقاء می‌یابد

سمنان (پانا) - استاندار سمنان با اشاره به کیفیت بالای تولیدات صنعتی و کشاورزی استان سمنان گفت: استفاده از محصولات و تولیدات این استان برای کشور عراق مقرون‌به‌صرفه است.

کد مطلب: ۸۹۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد
سطح روابط تجاری، صنعتی و گردشگری بین سمنان و بابل عراق ارتقاء می‌یابد

علیرضا آشناگر در دیدار با سالم صالح مسلماوی، معاون استاندار بابل عراق در شرکت آریاترانسفو اظهار کرد: استان سمنان یک استان صنعتی و داری ظرفیت های ویژه در بخش‌های مختلف و بویژه معدن است.

وی ادامه داد: ۸۰ درصد از وسعت استان سمنان در حاشیه کویر قرار گرفته اما علی‌رغم این شرایط جغرافیایی و طبیعی، این استان دارای مناطق گردشگری خاص و منحصر به فرد است.

استاندار سمنان با بیان اینکه صنایع موجود در استان، صنایعی کاربردی و ویژه می باشند که نقشی مهمی در توسعه و پیشرفت صنعتی کشور ایفا می‌کند، ادامه داد: برای کشور عراق، استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان سمنان و کارخانجات آن چه از لحاظ کیفیت و چه قیمت و خدمات پس از فروش مقرون به صرفه است.

آشناگر با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه کشورمان تصریح کرد: ما شرایط تحریم را برای خود یک فرصت دانسته و سعی می‌کنیم تا از آن به نحو مطلوب استفاده کنیم.

وی با اشاره فعالیت خوب بخش خصوصی در این استان گفت: اتاق بازرگانی استان سمنان یکی از اتاق‌های بزرگ و موفق کشور است و امیدواریم با استفاده از این موقعیت بتوانیم گام‌های بلندی در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور برداریم.

استاندار سمنان بااشاره به ارتباطات خوب بین ایران و عراق و افزود: باید در گزینش شرکت‌های فعال جهت سرمایه‌گذاری در خارج از کشور و بویژه عراق دقت لازم و کافی داشته باشند.

نماینده چندین دوره استان بابل در پارلمان عراق ادامه داد: طی چند ماه گذشته و از سوی شورای شهر به عنوان عالی‌ترین مرجع تصمیم گیری در استان، یک هیئت اقتصادی شروع بکار کرده و در تلاشیم تا سطح روابط خود را با کشورهای همسایه و بخصوص ایران گسترش دهیم‌.

وی با اشاره به هدف خود از سفر به سمنان افزود: هدف ما از سفر به استان سمنان، باز نمودن یک‌پرونده جدید از همکاری دو سویه میان دو کشور و دو استان سمنان و بابل است .

صالح مسلماوی با تقدیر از فعالان بخش خصوصی استان سمنان گفت: در طی سفر دو روزه به استان سمنان، شرکت‌های بسیاری اعلام آمادگی کردند که در عراق و استان بابل سرمایه‌گذاری کنند.

وی با بیان اینکه در این سفر راه های ورود تجّار استان بابل به استان سمنان را مورد بررسی قرار دادیم، اظهار امیدواری کرد: این ارتباطات منجر به تعاملاتی گسترده میان دو کشور و دو استان شود. همچنین از مسئولان، مدیران و تجار استان سمنان دعوت می‌کنیم تا به استان بابل سفر کنند.

نماینده چندین دوره استان بابل در پارلمان عراق با اشاره به ظرفیت‌های متنوع استان سمنان گفت: آمادگی داریم تا تفاهم نامه‌ای میان استانداری سمنان و استانداری بابل در خصوص گردشگری، صنعت و سیاحت منعقد و سطح روابط دو استان را ارتقاء دهیم.

همچنین حسن مندیل سریاوی الجنابی، از اعضای پارلمان عراق در دیدار با استاندار سمنان با تقدیر از میهمان‌نوازی مسئولان استان از آمادگی برای ارتقاء سطح روابط تجاری، صنعتی و گردشگری بین دو استان خبر داد و گفت: استان سمنان از توانمندی بسیار خوبی برخوردار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار