کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز آغاز می‌شود؛ ظریف نماینده ایران

تهران (پانا) - پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز با حضور بیش از 35 نفر از سران جهان با موضوع همکاری آتلانتیک و عواقب احتمال شروع دوباره رقابت ابرقدرت‌ها در آلمان در حالی آغاز می‌شود که محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان به نمایندگی از ایران در این نشست حاضر خواهد شد.

کد مطلب: ۸۹۴۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز آغاز می‌شود؛ ظریف نماینده ایران

تعداد زیادی از رهبران کشورهای دنیا و مقام‌های عالی‌رتبه در این نشست حاضر خواهند شد و انتظار می‌رود 35 نفر از سران دولت‌ها، 55 وزیر امور خارجه و 30 وزیر دفاع در مونیخ حضور پیدا کنند.

محمد اشرف غنی، رئیس‌جمهوری افغانستان، عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهوری مصر، پترو پور شنکو، رئیس‌‌جمهوری اوکراین، شیخ حسین، نخست وزیر بنگلادش و شیخ تمیم بن حامد الثانی، امیر قطر از جمله سران کشورهایی هستند که در این نشست حاضر می‌شوند.

سرگئی لاوروف، وزیر امورخارجه روسیه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان، محمد علی الحکیم، وزیر امور خارجه عراق و وزرای خارجه دیگر کشورها و همچنین فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این نشست حاضر خواهند بود.

کنفرانس امنیتی مونیخ از 15 تا 17 فوریه (26 تا 28 بهمن ماه) برگزار خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان در سال‌های گذشته نیز در این کنفرانس شرکت کرده است. دیدار با مقام‌های کشورهای مختلف و گفت‌و‌گو رایزنی درباره موضوعات منطقه ای و بین‌المللی در حاشیه این نشست در دستور کار وزیر امور خارجه کشورمان در سفر سه روزه به آلمان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار