فرماندار بهارستان:دهه فجر فرصتی برای بازخوانی آرمان های انقلاب است

یکی از بزرگترین ثمره های انقلاب اسلامی، بدست آوردن اعتماد به نفس و خود باوری برای جوانان بوده است

بهارستان (پانا) - فرماندار بهارستان در مراسم نواخته شدن زنگ انقلاب چهلمین سالگرد انقلاب، ضمن یاد کردن از شهدای دانش آموز گفت: این انقلاب بزرگترین ثمره اش اعتماد به نفس و خود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌باوری است که دانش آموزانی مثل شما به دست آورده اند.

کد مطلب: ۸۹۱۰۴۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار بهارستان:دهه فجر فرصتی برای بازخوانی آرمان های انقلاب است

بیژن سلیمانپور ضمن تشکر از حضور خانواده معظم شهدا در مراسم افزود: ما باید به برکت وجود این عزیزان، این راه را به خوبی ادامه دهیم.

او گفت: خدا را شاکریم که زنگ انقلاب در شرایطی نواخته می شود که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در اوج عظمت، شکوه، قدرت و اقتدار در جهان به سر می برد.

او ادامه داد: یکی از بزرگترین ثمره‌های انقلاب اسلامی، بدست آوردن اعتماد به نفس و خود باوری برای جوانان بوده است و امروز ایران با تکیه بر ثروت و سرمایه داخلی، هوش سرشار جوانان ایرانی و نیروی وحدت و ایمان توانسته است در تمام معادلات جهانی و حل مناقشات منطقه ای نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

فرماندار بهارستان دلیل برگزاری این مراسم نمادین و نواخته شدن زنگ انقلاب را فرصتی برای بازخوانی آرمانهای انقلاب دانست و افزود: این حرکت نمادین، شما جوانان را به فکر وا می‌دارد که انقلاب چیست؟ از کجا آغاز شد؟ بر چه مبنایی به پیروزی رسید؟ ثمرات و دستاوردهای انقلاب چه بوده است؟ و انقلابی که انجام شده چه تغییرات و تفاوتی را در زندگی ما ایجاد کرده است؟

او ضمن توصیه برای خواندن کتاب تاریخ اذعان کرد: تاریخ هر کشور شناسنامه آن کشور است؛ در همه دنیا کشورهایی موفق اند که تاریخ کشورشان را می خوانند و به خوبی درک می کنند.

بیژن سلیمانپور ضمن بیان شعار انقلاب (استقلال آزادی جمهوری اسلامی)، اظهار کرد: باید ببینیم این شعار انقلاب تا کنون محقق شده است یا خیر، تا بفهمیم این انقلاب تا چه میزان موفق بوده است.

فرماندار بهارستان در ادامه شعار انقلاب را تشریح کرد: در گذشته بیگانگان در کوچکترین امور ما دخالت می کردند و هر تصمیمی که می خواستیم بگیریم، باید از سفارت های آمریکا روسیه و انگلیس، اجازه می گرفتیم و با تحمیل حق کاپیتولاسیون به ایران، ایران دیگر حق برخورد و یا هرگونه محاکمه متخلفان خارجی در ایران را نداشت؛ همچنین در گذشته بیگانگان ثروت کشور را غارت می کردند و مردم هیچ وقت حق حرف زدن و اعتراض را نداشتند.

او ادامه داد: اما بعد انقلاب هیچ قدرت خارجی حق دخالت در ایران را ندارد؛ الان حرفها زده میشود، انتقادها گفته می شود، بعضی ناراستی ها که وجود دارد، با زبان گویا گفته می‌شود که اینها نشان از موفقیت در استقلال و ازادی مردم است.

او افزود: جمهوری به معنای تکیه بر مردم است و الان مردم ایران، تمام مسئولیت های عالی کشور، گروه ها و انجمن های مختلف را به صورت مستقیم و غیرمستقیم انتخاب می کنند.

او بیان کرد: در گذشته حکومت، حتی اجازه برگزاری مراسم عزاداری برای امام حسین(ع) را نمیداد؛ اما الان مراسمات مذهبی و فرهنگی گوناگون که از جمله آنها پیاده‌روی اربعین است، جز شئون مردم قرار گرفته که راس این شئون ولایت فقیه است؛ این موارد جز تاکیدات معنوی و اسلامی است.

سلیمانپور داشتن مخاطبان زیاد شبکه های ماهواره ای را کم کاری مسئولان دانست و تاکید کرد: ما مسئولین نتوانستیم پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران را به خوبی برای شما و مردم تبیین کنیم ولی بیگانگان به خوبی دارند کوچک‌ترین مشکلات را بزرگ جلوه می دهند و آنها را دلیل بر ضعف و عقب ماندگی ایران جلوه می دهند و پیشرفت ها را نادیده می گیرند.

انقلاب بدهکار هیچ کس نیست بلکه انقلاب طلبکار ماست، انقلاب به ما عزت و شرف داده است.

او چند مورد از مشکلات و کمبودهای گذشته و موفقیت ها و پیشرفت های حال را برای مخاطبان تبیین کرد و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این موفقیت ها و پیشرفت ها هزینه های بسیاری از جمله جانفشانی ها و مجاهدت ها شده است.

او تصریح کرد: بعضی از ما مسئولین به شدت بدهکار این ملت هستیم اگر ملت پشت ما مسئولین نبودند ما هیچ کاری را از پیش نمی بردیم.

بیژن سلیمان پور در پایان وظایف دانش آموزان را مجاهدت در امر علم دانست و بیان کرد: شما با این که انقلاب را ندیدید و شاید درک نکرده باشید ولی باید با تلاش، کوشش و مجاهدت علمی، سهمی را در سازندگی کشور و پیشرفت و توسعه آن داشته باشید و کشور را قدرتمند کنید.

فرماندار بهارستان معتقد بود که جوانان نباید گرفتار هیجانات و احساسات و سیاسی بازی ها بشوند و خاطر نشان کرد: همه ما با هر سلیقه ای یک هدف روشن داریم و آن حفظ عزت ملت ایران و پیشرفت کشورمان و رسیدن به چشم انداز ۲۰ ساله یعنی تبدیل شدن به یکی از قدرت‌های اول جهان در زمینه های مختلف است که با وحدت و همفکری در کنار هم قطعاً قابل تحقق است؛ باید امید را زنده نگه داریم به آینده روشن کشور بیندیشیم.

زنگ انقلاب چهلمین سالگرد پیروزی جمهوری اسلامی ایران همزمان با سراسر کشور با حضور بیژن سلیمانپور فرماندار بهارستان، حجت الاسلام احمد محسن زاده امام جمعه و سید محسن موسوی بخشدار بوستان، علی کریمی مدیر آموزش و پرورش ناحیه2 بهارستان، خانواده معظم شهدا و دیگر مسئولین در مدرسه نمونه دولتی شهدای علم و فناوری این شهرستان نواخته شد.

گزارش تصویری مراسم زنگ انقلاب بهارستان

/خبرنگار: محمدعلی دهقانی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار