خلاقیت و ابتکار دانش آموزان هنرستان شبانه روزی مبین دانش هریس با طعم و رنگ ترشی+ عکس

تبریز (پانا)- دانش آموزان هنرستان شبانه روزی غیرانتفاعی دخترانه مبین دانش هریس در اقدامی جالب و ابتکاری نو اقدام به درست کردن ترشیجات خانگی و فروش آن می کنند.

کد مطلب: ۸۸۳۴۸۹
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت و ابتکار دانش آموزان هنرستان شبانه روزی مبین دانش هریس  با  طعم و رنگ ترشی+ عکس

مدیر هنرستان شبانه روزی غیرانتفاعی مبین دانش شهرستان هریس در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: " این مجمتع شبانه روزی که اولین مجتمع شبانه روزی شهرستان هریس است به همت موسسه خیریه همره افق قریب در سال تحصیلی جدید شروع به فعالیت کرد".

صفیه نعمتی ادامه داد: "در حال حاضر 60 دانش آموز در این هنرستان مشغول تحصیل هستند که 15 نفر آنان بومی هستند و 35 نفر غیربومی هستند که در خوابگاه این مجتمع اقامت دارند و همگی عضو تشکل پیشتازان سازمان دانش آموزی استان هستند".

وی افزود: " کامپیوتر، شبکه و نرم افزار و کشت گیاهان دارویی و زعفران سه رشته ای هستند که در هنرستان وجود دارد و با نظر خیرین محترم و در جهت کسب مهارت و کارآفرینی به خصوص برای دانش آموزان غیربومی از دو هفته پیش تصمیم گرفتیم تا ترشیجات خانگی را در این مجتمع به همت دانش آموزان تهیه کنیم."

مدیر هنرستان شبانه روزی غیرانتفاعی مبین دانش افزود: "خیرین هم قول مساعد داده اند تا این ترشیجات را در تعاونی های خیرین با قیمت بالا به فروش برسانند".

نعمتی اضافه کرد: " البته به غیر از این طرح، خیرین نیز دار قالی ابریشمی در هنرستان ساخته اند و برای دانش آموزانی که در بافت قالی شرکت دارند روزانه دستمزد می دهند".

وی گفت: " در آینده نزدیک نیز در نظر داریم تا عرق گیاهان دارویی را در این مرکز و به همت دانش آموزان تهیه کنیم و به فروش برسانیم".

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار