طرح ملی دادرس در 350 مدرسه آذربایجان غربی اجرا شد

ارومیه (پانا) - رییس اداره دانش آموزی هلال احمر آذربایجان غربی گفت: هفتمین دوره طرح ملی دادرس با آموزش هشت سرفصل از موضوعات امدادی در 350 کانون دانش آموزی این استان اجرا شد.

کد مطلب: ۸۸۲۶۹۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی دادرس در 350 مدرسه آذربایجان غربی اجرا شد

لیلا شکوری زاده افزود: پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین هلال احمر و آموزش و پرورش، اجرای طرح ملی دادرس آغاز و بر این مبنا این طرح در پایه هشتم آموزشگاه های دوره اول متوسطه به مدت 16 ساعت با آموزش مسایل امدادی اجرا شد.

وی با بیان اینکه 15 هزار دانش آموز در این طرح آموزش های لازم را فرا گرفتند، اظهار داشت: آموزش های احیای قلبی ریوی، نحوه جلوگیری از خونریزی، پانسمان و بانداژ، آتل بندی شکستگی، حمل مصدوم، اطفای حریق و اسکان اضطراری در قالب این طرح به دانش آموزان آموزش داده شده است.

وی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح ایمنی، خطر پذیری و پیامدهای ناشی از وقوع حوادث در مدارس عنوان کرد و افزود: 150 مربی در این دوره آموزش های لازم را در سطح استان به دانش آموزان ارائه دادند.

وی با بیان اینکه طرح دادرس با هدف کاهش تلفات و سوانح اجرا می شود، یادآور شد: آموزش برخورد با حوادث و اقدامات لازم در این زمان یکی از ضرورت ها و نیازهایی است که باید دانش آموزان آن را فرا گیرند.

شکوری زاده اضافه کرد: طرح دادرس با همراهی و هماهنگی هلال ‌احمر و اداره کل آموزش ‌و پرورش استان توانسته ارتباط خوبی بین دانش‌آموزان و فعالیت های امور جوانان هلال احمر ایجاد کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار