برگزاری گفتمان دینی بلوغ درفاروج

فاروج (پانا)- گفتمان دینی با محوریت آشنایی با بلوغ و مراحل آن دردبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج برگزار گردید

کد مطلب: ۸۸۱۸۰۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری گفتمان دینی بلوغ درفاروج

حجت الاسلام ابراهیم شوشتری: بلوغ موضوع بسیار مهمی برای همه افراد محسوب می شود و اغلب زندگی انسان در این دوران ها خلاصه می گردد.

وی با اشاره به انواع دگرگونی های جسمی، ذهنی، روحی، روانی، معنوی، اجتماعی و هیجانی دوران بلوغ گفت:انسان ها سه دوره سیادت، عبودیت و وزارت را در زندگی خود تجربه می کنند که هفت سال اول هر فرد را دوران سیادت، هفت سال دوم را دوران عبودیت و بندگی و دوره بعد را دوران وزارت او نامیده اند.

امام جماعت مسجد آل یاسین شهرستان فاروج در ادامه اظهار داشت: دوران بلوغ ذهنی از ابتدای زندگی افراد شروع می شود و پس از توسعه دانش انسان در بعد از دوره وزارت به ثبات خود می رسد.

شوشتری در رابطه با بلوغ جسمی نیز گفت: در این دوره دگرگونی هایی در زمینه رشد موهای زائد، غرائز شهوانی و ایجاد شرایط تعامل در فرد ایجاد می شود.

مدیر دبیرستان پسرانه نمونه دولتی الغدیر شهرستان فاروج نیز در این گفتمان دینی گفت: برگزاری گفتمان های دینی با هماهنگی اداره آموزش و پرورش شهرستان به صورت ماهانه در این آموزشگاه برگزار و با دعوت از اساتید حوزه و دانشگاه و متخصصین در رشته های مختلف آگاهی های لازم در زمینه های اجتماعی، فرهنگی و ... به دانش آموزان ارائه می شود.

حسین حق جو هدف از برگزاری گفتمان دینی با محوریت بلوغ را کسب آگاهی های لازم در جهت کاهش آسیب های این دوره برشمرد و افزود: با توجه به اینکه دوره بلوغ یکی از دوره های حساس در طول زندگی هر فرد است لذا ضرورت دارد که دانش آموزان نیز با فراز و نشیب های این دوره آشنا شده و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهند.

اقامه نماز جماعت ظهر و عصر از دیگر برنامه های این گفتمان دینی بود.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار