وزیر آموزش‌وپرورش: خطای گروه‌گروه کردن بچه‌ها در آموزش عمومی باید کاهش یابد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با یادآوری تنوع‌بخشیدن‌ به مدارس و گروه‌ گروه کردن بچه‌ها در آموزش عمومی در سال‌های گذشته بر کاهش این خطا و ایجاد تعادل تاکید کرد.

کد مطلب: ۸۷۵۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش‌وپرورش: خطای گروه‌گروه کردن بچه‌ها در آموزش عمومی باید کاهش یابد

سید محمد بطحایی در مراسم افتتاح اندیشکده دانش‌پژوهان جوان که صبح امروز برگزار شد، دوره آموزش عمومی تا قبل از دیپلم را دوره شکوفایی و طلایی شناخت استعدادهای برتر نوجوانان و جوانان دانست و گفت: «اینکه بگوییم آموزش عمومی صرفا توجه به قابلیت‌ها و توانایی‌های عمومی دانش‌آموزان است، درست نیست. دوران طلایی شناسایی و تقویت پایه‌های استعدادهای برتر در دوره کودکی و نوجوانی شکل می‌گیرد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «توجه بیش از اندازه به این موضوع نوعی عطش کاذب و ناپایدار ایجاد می‌کند‌ و اهداف آموزش عمومی را در معرض خطر قرار می‌دهد. این موضوع نیازمند خط تعادل است، اگر سیاستگذاران به این خط تعادل توجه نکنند ضرر و زیان بسیاری کشور را فرا می‌گیرد.»

او ادامه داد: «پیدا کردن این خط تعادل نقطه و نکته بسیار مهمی برای سیاستگذاری آموزشی است. به نظر بنده در سال‌های گذشته و تاکنون به تنوع‌بخشیدن مدارس و گروه‌ گروه کردن بچه‌ها در آموزش عمومی بیشتر توجه کرده‌ایم که باید این خطا را کاهش دهیم و تعادل را برقرار کنیم.»

بطحایی اندیشکده را محل شناسایی و پرورش استعدادهای درخشان در آینده دانست و افزود: «این اندیشکده می‌تواند به عنوان اتاق فکر در پیدا کردن راه‌حل برای مسائلی که امروز در آموزش و پرورش با آن مواجه هستیم عمل و برای حل آنان نسخه تجویز کند.»

نقشه راه اندیشکده دانش‌پژوهان جوان تا یکی دو ماه آینده تهیه شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: «توقع داریم این اندیشکده راه‌حل‌هایی برای حوزه پرورش استعدادهای درخشان پیدا کند و از جهت ساختاری از بخش غیردولتی و پتانسیل بزرگی که دارد بهره ببرد. این اندیشکده نباید به یک ساختار تشریفاتی تبدیل شود و باید شبکه‌ای از مدال‌آوران، سیاست‌گذاران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را تشکیل دهد و این شبکه را راهبری کند. »

او ادامه داد: «اندیشکده باید راه جلب مشارکت‌ها را نیز در پیش بگیرد. ما هم در بخش دولتی برای کمک همه‌جانبه آماده‌ایم و پشتیبانی می‌کنیم. باید ظرف یکی دو ماه آینده نقشه راه این اندیشکده نیز مشخص شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار