سومین کارگاه کشوری تربیت معلمان با مهارت های چندگانه در سنندج برگزار شد

سنندج(پانا)-سومین کارگاه کشوری تربیت معلمان با مهارت های چندگانه با حضور41 نفر از معلمان آموزش و پرورش استثنایی 11 استان کشور در قطب کردستان برگزار شد.

کد مطلب: ۸۷۱۹۷۹
لینک کوتاه کپی شد
سومین کارگاه کشوری تربیت معلمان با مهارت های چندگانه در سنندج برگزار شد

خلیل رنجبر رییس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان در مراسم افتتاحیه سومین کارگاه کشوری تربیت مدرس که در باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد؛ گفت: در طول برگزاری این کارگاه های 4 مرحله ای در استان های فارس ،گلستان وکردستان فرصتی جهت آموزش 128 نفر از معلمان دانش آموزان با نیازهای ویژه سراسر کشور فراهم شده تا بتوانند با فراگیری آموزش های لازم به نیازهای مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه در گروههای هفت گانه پاسخ مناسب بدهند.

رنجبر افزود: تربیت معلمان متخصص، افزایش سطح علمی و کاربردی فراگیران با راهبردهای مختلف آموزشی، نحوه ارزشیابی در گروه های مختلف دانش آموزان با نیازهای ویژه و افزایش دانش فراگیران با ویژگی های روانشناختی و محورهای توانبخشی دانش آموزان با نیازهای ویژه از جمله اهداف مهم برگزاری این کارگاه ها می باشد.

رییس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت: آموزش در خصوص گروه های دانش آموزان آسیب دیده شنوایی، آسیب دیده بینایی، معلول جسمی-حرکتی، طیف اتیسم، کم توان ذهنی، چند معلولیتی، مشکلات ویژه یادگیری، آموزش تلفیقی - فراگیر، نحوه ارزشیابی تحصیلی دانش آموزان با نیازهای ویژه و روش های آموزش در کلاس های چندپایه در طول برگزاری این کارگاه ها به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

وی با بیان اینکه نفوذ تعلیم و تربیت معاصر با همراهی فن آوری های مفید سبب ایجاد تغییرات عمیق در آموزش شده است؛ تصریح کرد : این تغییر فرآیندی را می توان ابزاری نیرومند برای ارتقاء کیفیت وکارآیی آموزش دانست که باعث تغییر در شیوه سنتی آموزش شده وبه معلمان در بهبود فرآیند آموزش ویادگیری کمک می کند.

رنجبر در ادامه خاطر نشان کرد :کارگاه کشوری تربیت مدرس روش های نوین آموزشی ارزشیابی تحصیلی در راستای ارتقاء جایگاه آموزشی معلمان، بهسازی مهارت ها و ارتقای شایستگی های حرفه ای برای اولین بار در کشور با همکاری مشترک سازمان آموزش وپرورش استثنایی کشور، صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف) ومرکز همکاری های امور بین الملل وزارت آموزش وپروش به میزبانی استان های فارس ،گلستان و کردستان در فاصله زمانی شهریورتا آذرماه جاری طی 4 مرحله کارگاه به مدت 160 ساعت در حال اجرل می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار