توسعه‌ی دولت الکترونیک از اولویت‌های ویژه‌ی نظام تعلیم و تربیت است

کرمانشاه (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه در نشست کارگروه راهبری توسعه مدیریت، تشکیل کارگروه‌های تخصصی را امری ضروری دانست و افزود: توسعه‌ی دولت الکترونیک از اولویت‌های ویژه‌ی نظام تعلیم و تربیت است.

کد مطلب: ۸۶۹۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
توسعه‌ی دولت الکترونیک از اولویت‌های ویژه‌ی نظام تعلیم و تربیت است

مجید یزدان‌پناه در نشست کارگروه راهبری توسعه مدیریت که در سالن جلسات اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه تشکیل شد، گفت: بالاترین مرجع تصمیم‌گیری ادارات، کارگروه راهبری توسعه‌ی مدیریت است که باید به شکل جدی، تصمیمات اساسی را برای انجام کارهای دستگاه مربوطه اتخاذ کنند و با نظارت دقیق، ضمانت اجرای آن را تقویت نمایند.

وی افزود: یکی از شاخص‌های ارزیابی دستگاه‌ها، همین کارگروه است. در همین راستا، باید محورهای این شاخص‌ها را احیا کنیم و هر دو بخش عمومی و اختصاصی آن را مدنظر قرار دهیم و با تشکیل کارگروه‌های مختلف، در قالب یک تیم واحد، به برنامه‌های خود جامه‌ی عمل بپوشانیم.

این مقام ﻣﺴﺆول آموزش و پرورش ﺗﺄکید کرد: باید با سیستم، علمی برخورد کنیم و هم‌گام و هم‌سو با برنامه‌های از قبل تعیین شده و کلان پیش برویم و گاهی تمام تلاش خود را به کار ببریم تا از سیستم هم جلوتر باشیم تا در صورت ارزیابی عملکردها، علاوه بر رعایت معیارها، به فکر کیفیت‌بخشی بیشتر و بازدهی بهتر کارها باشیم؛ زیرا اعتقاد ما این است که نتیجه‌ی ارزیابی‌ها، مختص به شخص یا افراد خاصی نیست؛ بلکه حاصل تلاش همه‌ی مجموعه است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، ضمن تشریح برنامه‌های مجموعه‌ی آموزش و پرورش، تصریح کرد: باید بپذیریم در کارها، گاهی دچار اشتباه می‌شویم و شهامت قبول این مورد را داشته باشیم و در ادامه تلاش کنیم، علل ضعف کار را شناسایی کرده و در صدد رفع نواقص موجود، کارها را پیش ببریم و حسن‌های خود را هرچه بیشتر تقویت کنیم و به اصطلاح، نگاه خود را تغییر دهیم تا امور سامان یابند.

وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: اساس برنامه‌های امسال سازمان مدیریت، محور توسعه‌ی دولت الکترونیک است که شامل ارائه درخواست و ارائه خدمات به صورت الکترونیک می‌شود که با توجه به میز خدمت اداره کل آموزش و پرورش، می‌توان گفت که ما در این راستا عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم و تمام همکاران من در امر خدمت‌رسانی مشارکت فعال داشته‌اند.

در ادامه این نشست، نماینده سازمان مدیریت در کارگروه توسعه مدیریت، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه‌ی شریف آموزش و پرورش، گفت: مدیران هر دستگاهی، تصمیم‌سازان اصلی هستند و باید برای تصمیم‌گیری در امور گوناگون، توجه داشته باشیم که در عصر انفجار اطلاعات و حکمت و دانایی زندگی می‌کنیم و سعی داشته باشیم از فناوری‌های جدید برای صرفه‌جویی در زمان و مدیریت هزینه‌ها استفاده نماییم.

اقبال یاوری افزود: پس از اصلاح ساختارها، دست مدیران میانی استان‌ها برای اجرای برنامه‌ها و برگزاری جشنواره‌های محتلف بازتر شده‌است و می‌توان این اقدام را به فال نیک گرفت و بیش از پیش، برنامه‌ها را عملیاتی کرد و برای دست‌یابی به اهداف تعیین شده از کارشناسان خبره استفاده نمود.

این مقام ﻣﺴﺆول سازمان مدیریت در پایان، تفکیک وظایف استانی و شهرستانی به منظور تمرکززدایی و واگذاری حداکثری اختیارات را از مهمتزین دستاوردهای توسعه‌ی مدیریت دانست و ﺗﺄکید کرد که این تفکیک موجب تقویت سرعت انجام کارها خواهد شد و تسریع در امور گوناگون را سبب می‌گردد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمانشاه در این جلسه، مسائل گوناگون کارگروه توسعه مدیریت و شاخص‌های ارزیابی را تشریح کرد و به بررسی عملکرد شاخه‌های گوناگون نظام تعلیم و تربیت پرداخت و گفت: قوانین همچون احکام الهی مقدس هستند و باید به آن احترام ویژه بگذاریم. یکی از کارهایی که همواره مورد توجه ﻣﺴﺆولان آموزش و پرورش بوده، مدیریت سرمایه‌ی انسانی به ویژه تناسب شغل و شاغل است.

جهانگیر صفری ضمن ﺗﺄکید بر شایسته‌سالاری، افزود: بهره‌گیری از توانمندی‌های زنان و جوانان یکی از نمودهای شایسته‌سالاری است و توجه به این مهم، در آموزش و پرورش همواره سرلوحه‌ی کارها و انتخاب افراد برای تصدی پست‌های متفاوت بوده‌است و بهبود فضای کار از دغدغه‌های اصلی این مجموعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار